Friday, April 2, 2021

SENARAI BUFET RAMADAN / TEMPAT BERBUKA PUASA 2021 DI SEKITAR KUALA LUMPUR & SELANGOR.

SENARAI BUFET RAMADAN / TEMPAT BERBUKA PUASA 2021
DI SEKITAR KUALA LUMPUR & SELANGOR



Tahun 2020 merupakan tahun yang kita perlu hidup dalam norma baharu, segalanya yang biasa kita lakukan akhirnya tidak dapat kita buat dan ketika Ramadan yang lepas pun kita tak dapat pergi ke mana-mana bufet Ramadan kerana semuanya telah di batalkan.

Alhamdulillah, Ramadan 2021 dah pun mula menjengah kita, mungkin ada yang nak mencari lokasi untuk berbuka puasa di luar, tak kisah la dengan keluarga ataupun kawan-kawan, tapi pastikan mengikut SOP yang ditetapkan. #KitaJagaKita

Untuk tahun 2021 ni ada beberapa tempat Sally telah cuba menu untuk bufet Ramadan untuk di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor...ada beberapa hotel yang terkemuka dan tak kurang juga ada yang pertama kali ingin mengadakan bufet Ramadan, dan kebanyakkannya mempunyai kekurangan dan kekuatan yang berlainan pada menu yang dikemukakan..jadinya, tepuk dada tanyalah selera...jangan lupa tengok harga sekali. Berjimat cermat kan amalan mulia. Hahaha!

So, Sally susun dan buat satu entri supaya senang korang nak cari dan buat perbandingan...Sally akan update list dari semasa ke semasa ya 😀

HOTEL / DEWAN / EVENT SPACE SEKITAR KUALA LUMPUR DAN SELANGOR

Aloft Kuala Lumpur Sentral - Sajian Warisan Melayu
World Trade Centre Kuala Lumpur (WTCKL) - Semarak Rasa Ramadan
Thyme Out Cafe by Equatorial, Bangunan AICB Kuala Lumpur - Selera Ibunda
The Eatery at Four Points by Sheraton Puchong
The Venue, Shah Alam
Lugar De La Boda @ Puchong
Dorsett Hartamas Kuala Lumpur
Dorsett Kuala Lumpur - Citarasa Bazaar
Mardhiyyah Hotel & Suites Shah Alam (Previously known as Grand Blue Wave)
Le Meridian Kuala Lumpur - Santapan Muhibbah 2.0
Palm Garden Golf Club, Putrajaya - Citarasa Nusantara
Best Western i-City Shah Alam - Citarasa Warisan Malayia
The Saujana Hotel Kuala Lumpur
Pullman Kuala Lumpur (Pullman KLCC) - JOM Makan
Eastin Hotel, Kuala Lumpur - Icip-Icip Kampungku
Koptown EDC Hotel, Kuala Lumpur (Sudirman Cafe)
The Pearl Hotel, Kuala Lumpur
Hotel Wyndham Acmar, Klang
Hotel New World, Petaling Jaya - Santapan Warisan
Menara Kuala Lumpur (Menara KL)
Royale Chulan Kuala Lumpur
Perdana Kuala Lumpur City Centre (Previously known as PNB Perdana Hotel & Suites On The Park)
One World Hotel, Petaling Jaya - Meriah Kembali
Marriot Putrajaya Hotel, Putrajaya

PROMOSI BERBUKA PUASA DI RESTORAN

Just Seafood, Sunway Giza (Promosi Makanan Laut Segar)
Tony Roma's (Festive Flavours)
Restoran Rebung by Dato' Haji Chef Ismail (A Touch of Heritage)
Me'nate Steak Hub
Restoran S'lasih (Padang & Asian Cuisine)
Syrian House Restaurant, Kampung Baru
Grandmama's Malaysia (Nasi Dulang Bukhari)
IndoAsli (Cawangan Central i-City & IOI City Mall, Putrajaya)
Westplate Factory, Seksyen 23, Shah Alam (Bufet Bawah RM50, Makanan Barat & Timur)
Dewan Perdana FELDA D'Saji Kuala Lumpur (Merentasi Destinasi)
D'Kayangan Grill & Steamboat BBQ, Shah Alam
Ombak Kitchen (Promosi Makanan Laut Segar)

1 comment:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!