Mempunyai zuriat bukan lagi mimpi; majlis ulang tahun ke-10 Kumpulan Sunfert disambut meriah.



Setiap pasangan yang berkahwin mengimpikan untuk mempunyai zuriat mereka sendiri dan sejak penubuhan Sunfert sejak 10 tahun lalu, mereka telah berjaya membantu ramai pasangan untuk mendapatkan zuriat mereka sendiri melalui pelbagai jenis bantuan perubatan.

15 November 2019 yang lalu telah menjadi titik gembira buat Kumpulan Sunfert kerana mereka telah menyambut ulangtahun ke-10 penubuhan mereka. Majlis juga bertambah meriah dengan kehadiran 400 orang bayi dan ibubapa yang pernah dan telah berjaya mempunyai zuriat dengan bantuan Sunfert.


Kumpulan Sunfert meraikan ulang tahun mereka di pusat kesuburan mereka di Bangsar South dan diserikan lagi dengan kehadiran Yang Berhormat Puan Hannah Yeoh, Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Sepanjang penubuhan mereka, Sunfert telah berjaya membawa 4,000 bayi lahir ke dunia. Berita baik buat mereka yang ingin berusaha untuk mempunyai zuriat sendiri kerana di dalam Bajet 2020 telah membenarkan pasangan untuk membuat pengeluaran KWSP mereka untuk membuat rawatan kesuburan, serta mendapatkan rebat cukai sehingga RM6,000 untuk yuran perubatan yang berkaitan dengan rawatan kesuburan.


Selain membantu pasangan mengandung bayi, Sunfert juga turut membantu pasangan muda untuk merancang kehamilan melalui perkhidmatan seperti profil kesuburan, memastikan pasangan yang mempunyai kecenderungan genetik mengandung bayi yang sihat melalui ujian genetik preimplantasi, dan menyediakan pesakit kanser dengan harapan mempunyai keluarga melalui kaedah pemeliharaan kesuburan sebelum kemoterapi.


Sunfert Group baru-baru ini juga telah membuka Pusat Kesuburan Sophea, yang mempunyai kemudahan kakitangan penuh wanita yang juga diiktiraf antarabangsa RTAC, yang menawarkan perkhidmatan kesuburan mengikut nilai-nilai Islam.

Untuk keselesaan dan privasi pasangan yang menjalani rawatan di Sophea, pasangan dapat diakses dengan kemudahan mesra-Muslim untuk mengamati keperluan untuk keperluan keagamaan wajib. Kumpulan Sunfert juga menawarkan rawatan kesuburan murah melalui program kesuburan yang dimulakan CSR, IVFkasih. Untuk maklumat lanjut mengenai Kumpulan Sunfert, boleh lawati laman web mereka di www.sunfert.com

Post a Comment

4 Comments

  1. Wah siap ada rebat lagi tu. Menarik ni. Bagi yg sedang ikhtiar nk dapatkan zuriat, boleh consider this one.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, ada juga tempat utk mendapatkan bantuan dan sokongan buat pasangan yg sukar mendapatkan zuriat..

    ReplyDelete
  3. Bagus ada group sokongan macam nie kan. Tahniah Sufert..

    ReplyDelete
  4. Bgus ade tempat mcm ni. Bantu mereka yang dapatkan zuriat

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!