Bukan salah industri Kpop, jangan tunding jari semberono!


Seperti yang semua dah sedia maklum, perihal tentang beberapa orang anak gadis kita yang bertudung yang rela dipeluk, dicium dan beberapa aksi lagi yang mana telah menimbulkan kemarahan pelbagai pihak. Kehadiran entri Sally hari ni bukan untuk menegakkan benang yang basah, tak juga ingin memenangkan sikap anak gadis tersebut dan jauh sekali hendak mengiyakan apa yang dilakukan oleh ahli kumpulan B1A4 dalam sesi bertemu peminat mereka Sabtu lepas.

Jujur kata, Sally sendiri terkedu bila nampak beberapa keping gambar yang telah dimuatnaik di media sosial Facebook pada Sabtu malam yang lepas, perasaan hendak marah, sedih dan juga keliru dengan perbuatan mereka. Pada awalnya Sally meletakkan kesalahan pada ahli kumpulan tersebut yang nampak seperti tidak ambil berat tentang perihal agama kita, tapi pada akhirnya Sally terfikir...Bagaimana mereka hendak ambil tahu, Islam bukan agama rasmi mereka di sana..

Kesalahan kedua Sally letakkan pada penganjur, TGM Events...Mana mungkin mereka tidak tahu tentang baik buruk benda yang bakal mereka terima jika melaksanakan aktiviti tersebut. Tapi sekali lagi Sally silap, mereka sebenarnya sudah menegur dan sudah memberitahu kepada anak gadis yang terlibat tapi mereka yang ternyata mahu untuk meneruskan acara tersebut.

[OFFICIAL ORGANIZER STATEMENT]
RE: B1A4 SPECIAL FAN-MEETING IN KUALA LUMPUR

We have been made aware of the attention that certain parts of the programme of the aforementioned event have been getting from certain media.

As an events organizer, we feel that it is our responsibility to clarify in explanation on the events that occurred out of respect to B1A4, their management and most of all, the BANAs who are the fans of B1A4.
1. Fans were selected at random, based on questions that they posted on a message board with only their first name. The artist, artist management and organizer did not know who the selected fans were until they were brought on stage.

2. It is not part of standard protocol that KPOP artists would get up close and personal with fans. However, as this was a specialized fan meeting event, the programme was tailored towards fan engagement and interactivity. Before the event in question took place, the MC instructed the fans to not touch or get too close to the members of the group. Upon revealing of the parody clip to be acted out,the group members asked and clarified with the selected fans if they were uncomfortable with the activity. However, the fans gave consent on stage, in front of a live audience.

3. As a company run primarily by women, we do not and never will condone molestation or sexual harassment as alleged by the media outlet. The terminology used was taken out of context and it is extremely disappointing to us to witness an act of such irresponsible journalism.

4. We do not discriminate against any fan based on their race and religion. Therefore, our programmes are tailored to the preferences of our general target audience. It is not within our authority or jurisdiction to restrict fans from activities that they willingly partake in.

5. We do not condone online harassment. Therefore, we absolutely will not release any information on the fans involved. We believe in the protection of their privacy and their physical and psychological well-being.

We apologize in all sincerity for the problems caused to the artist and their fans caused by these reports. In future events, we will take into consideration the cultural and religious implications of the interaction between fans and artists.

Jadi Sally simpulkan bahawa anak gadis tersebut yang bersalah..tapi jauh disudut hati, Sally yakin yang sebenarnya mereka menyesal kerana perbuatan mereka. Jujur kata, Sally sendiri ada kemungkinan untuk menjerit jika berada dalam keadaan minda separa sedar kerana terlalu gembira. Pada masa Sally menghadiri konsert CNBLUE beberapa kali yang lepas, Sally yakin yang kegembiraan kami sama apabila berjumpa dengan artis kesayangan. Namun, Sally juga yakin jika mereka masih kuat imannya, berfikir sebelum membuat keputusan, mereka takkan menerima tawaran tersebut. Jika Sally yang dapat, mungkin Sally sendiri akan gembira, namun untuk membiarkan diri dipeluk cium oleh seseorang yang bukan mahram, Sally masih lagi akan mengekalkan jarak.


Jadi siapa yang bersalah? Industri KPOP yang berleluasa sekarang? Salahkah industri tersebut bertapak di Malaysia? Salahkah bila kita sanggup menyimpan duit untuk melawat Korea kerana industri tersebut? Salahkah perempuan-perempuan yang minat terhadap muzik KPOP sehingga dilabel bodoh? Salahkah bertapaknya industri tersebut sehingga perlu diharamkan di Malaysia?

Jawapan tu semuanya ada pada diri masing-masing..Sally bukan nak yakinkan kepada semua yang industri KPOP itu bukan punca kepada masalah ini...tapi kehadiran sesebuah industri itu bukan masalah yang perlu di pertikai sehingga ingin diharamkan di Malaysia...Mengapa tidak diharamkan industri Bollywood bilamana Shah Rukh Khan ada juga memeluk warga tempatan pada masa dahulu.

Sejak kelmarin...Sally sendiri dilemparkan pelbagai kata-kata cacian, perli dan sebagainya hanya kerana Sally menyokong kumpulan CNBLUE. Nampak tak bahawa tiada kaitan antara kumpulan CNBLUE dan juga B1A4, sehingga peminat kumpulan yang lain juga turut dipandang hina..?

Come on Malaysian people, you are better than this..stop it, whatever we called as YOUR STUPIDITY!

Bukan salah industri Kpop, jauh sekali salah peminat kumpulan @ artis yang lain..Apa yang berlaku ini kita boleh konklusikan sebagai kejahilan dalam pemikiran mereka yang terbabit. Jangan dicaci anak gadis tersebut sehingga melabel mereka umpama pelacur yang merelakan diri mereka disentuh. Sepatutnya kita kena la mendidik dan menasihati mereka, bukan hanya sekadar pandai menulis di laman sosial, memaki hamun sehingga yang tidak berkaitan terpalit sama!

Jangan la tunjuk sangat bodoh tu!

#Sarcastic #Sarcasm #Perli
Yang Benar,
Perempuan yang kena maki hamun sebab minat CNBLUE yang mana takde kaitan dengan kejadian yang berlaku Sabtu lepas!

Post a Comment

24 Comments

  1. budak permpuan tu over heksaited sangat kot sebab tu jadi gitu :D

    ReplyDelete
  2. meh una peluk sally meh meh meh! hehe

    ReplyDelete
  3. Slh gadis tu sndiri trlalu hilang kawalan..moga mereka sdr akan kesilapan mereka

    ReplyDelete
  4. saya pun faham bila berhadapan ngan artis kesayangan maybe tak ley kawal diri...tapi kesian jugak kat adik2 tu...yg sedihnya semua kpopers pun kena tempias...

    ReplyDelete
  5. Orang lain pun minat juga , tapi kemon. Sampai macam tu. Hurm. Tepuk dada tanya selera. Dah Sally , moh nyanyi lagu Yong. Tak sakit hati. ^_^

    ReplyDelete
  6. haah, nak salahkan korean tu pun takboleh. Dia bukan tahu apa pasal Agama Islam. Tapi entahlah ~~ huhu

    ReplyDelete
  7. Kesian tak pasal2 kak sally yg minat cnblue ni pun kena sekali.. Padahal tkde kaitan pun..

    ReplyDelete
  8. tepuk dada..tanya hati..huhu

    ReplyDelete
  9. kelakuan mereka mmg agak memalukan terutamanya bagi mereka2 yg berhijab. sbnrnya kalau tgk videonya pun mmg si gadis2 yg terover excited. walaupun sy bknlah peminat kpop, tp kumpulan kpop tersebut dan peminat2 kpop yang lain tidak patut dipersalahkan 100%. sbb tu dlm agama kita sendiripun tak halang utk berhibur, tapi biarlah tidak berlebihan dan ada batasnya, dan disebabkan keterujaan itu mereka lupa batas yg patut mereka jaga. Apa2pun sebaiknya doakan spy mereka sedar kesilapan yg mereka lakukan, itu lebih baik drpd mencaci2 mereka kerana kita manusia tak lepas dr kesilapan.

    ReplyDelete
  10. kan...industri korea / orang korea bukan tau pasal agama islam...budak2 pompuan tu terlalu excited agaknya...tu tak hingat dunia...cam cik sally kata la...klu iman kuat insyaAllah tak buat camtu...hurmmm

    ReplyDelete
  11. setuju setuju.. yang marah2 tu pun heheh tah tah =P kat belakang hehehe

    ReplyDelete
  12. btul tu sally, kita rkyat mlsia yg bragama islam patut tau batas2nya..

    ReplyDelete
  13. Sabar ye Kak Sally. Tak pasal2 Kak Sally kena. hmm..

    ReplyDelete
  14. setuju...inilah kata orang, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga

    ReplyDelete
  15. semoga gadis tersebut insaf dengan perbuatan...semoga ianya dijadikan pengajaran buat semua...sabar ya sally...

    ReplyDelete
  16. kesian pun ada kat gadis ni kena kutuk, harap kejadian ni dapat memberi pengajaran untuk diaorang

    ReplyDelete
  17. scha terkesan gak sebab tak memasal kan. Tapi, lihatlah di tv sahaja. Yg peluk sini sana tu tak menjadi masalah?

    Memang budak tu salah. Tapi, nasihat kan boleh. Takyalah mencaci. Mentaliti letak mana ntah.

    ReplyDelete
  18. betul.
    eh kak sally.
    tak silap qila diorang ada tanya tau do u mind if i hug u ke cmane.
    diorang yg agree hm betul.
    qila bila tengok video tu mcm huwei pahal sweet tapi mcm melebih tapi haih.
    sabor jelah hihi.
    bila fikir balik, betul jugak. sama je mcm yg dkt luar couple couple tu semua lagi parok uiii hihi.
    pape pun kuatkan iman kita jom chaiyuk hhehehe

    ReplyDelete
  19. Sedih bila tengok gambar-gambar tu.

    ReplyDelete
  20. k-pop tak salah..minat pun tak salah..mungkin depa over excited smp lupa halal haram..mungkin skrg mereka menyesal dgn tindakan luar jangkaan tu..

    ReplyDelete
  21. Abaikan saja...Kan akak dah cakap, orang yang mengeji tu pun bukan betul sangat. Janji kita tahu batas kita...Yang dah terlepas tu, doakan saja untuk dia..kan..Ceria Sally!

    ReplyDelete
  22. I'm still layan lagi K-show Running Man.. :D
    bila jadi benda mcm ni, mulalah, semua pakat nak cakap itu salah ini salah..
    kan ke elok cari solution..

    ReplyDelete
  23. Akak mls nk panjang2 citer nanti kena kecam..pd akak srndiri buat sendiri tanggung....ahaks

    ReplyDelete
  24. setuju dengan kak sally... bila dah excited, mungkin kita xdapat kawal diri kita, dan kita pon xperasan kita buat something yang diluar batasan kan... dan lagi, kita setuju juga dengan kak sally, artis kpop tuh bukan nya tahu pon apa batas2 agama kita kan...rasanya diorang just be interactiv, treating peminat malaysia, same macam diorang treat peminat korea ke jepun ke kan... diorang xbelajar pon pasal islam, xboleh nak salahkan diorang 100%... kite just xsuke, ade pihak yang macam tunding2 jari, cakap kpop ni ada kaitan dengan kristian, dengan yahudi lah ape lah....ehh sedap mulut jer, kaji pon idok kann....kite pon peminat Cnblue...baru lagi start minat...ni terjebak dengan kak sally la ni...tapi jangan risau kita xamek yong hwa, kite suke 2nd lead singer depa :D hehehhehe

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!