Banpo Bridge, Seoul, South Korea.

Banpo Bridge merupakan salah satu tarikan yang ada di Seoul...Terletak di Seobinggo-dong, Yongsan-gu, Seoul, Banpo Bridge sangat terkenal kerana terletak betul-betul di Han River yang mana jambatan ini menghubungkan dua buah daerah iaitu Seocho and Yongsan.

Banpo Bridge Rainbow Fountain is the world’s longest bridge fountain. The fountain is programmed to play different shows during the day and night. During the day, the fountain shows a hundred different configurations meant to evoke waving willow branches and willow leaves. When the sun goes down, 200 lights illuminate the fountain as it sends up dancing, rainbow-colored jets of water in the air in synchronization with music.
Yang lebih menarik ialah pada waktu malam...apa yang best...? Semestinya lampu neon yang berwarna-warni pada jambatan ini yang menghasilkan efek yang menarik...Kalau kat KL ni kita ada I-City di Shah Alam, kat Seoul kita ada rainbow fountain bridge..teruja kot!
  
 

Post a Comment

15 Comments

  1. Replies
    1. kalau takat jom jom atas keyboard tu x jadi ape :P

      Delete
  2. cantiknyaa. sy paling suka tengok lampu2 ni hihihihi

    ReplyDelete
  3. Teringin sangat nak tengok jambatan ni dengan mata sendiri

    ReplyDelete
  4. subhanallah,
    cantiknya rekaan manusia yg diilhamkan oleh Allah kepadanya..
    bila lah dpt jejak kaki ke sana.. huhu..

    ReplyDelete
  5. makk aihh. cantiknyaaa! *jaw dropped*

    ReplyDelete
  6. Cantiknyaaa. Kalaulah ada satu kat Malaysia.

    ReplyDelete
  7. insyallah boleh masuk dalam itinerary kalau
    ada rezeki ke korea.. hailaaa tabungku bila la nak
    penuh..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!