Peminat coklat kena cuba makan di Belgische Chocolatier.

Perempuan dan coklat memang tak dapat dipisahkan. Sally bukan jenis yang suka makan coklat tapi kalau bagi dark chocolate tu jarang la nak tolak...hahahaha...hujung bulan lepas Sally berkesempatan ke Belgische Chocolatier yang terletak di 163 Mont Kiara (shopping mall bersebelahan Plaza Mont Kiara).



Melihat kepada nama "Belgische Chocolatier", kita boleh tahu yang coklat yang digunakan merupakan coklat daripada Belgium yang terkenal sebagai coklat yang paling sedap dalam dunia. Komposisi koko dan manis, pahit sesuatu coklat tu memberikan kegembiraan kepada peminat coklat khususnya.


Credit : www.fishmeatdie.com

Interior dalaman kedai ni macam dalam "Chocolate Wonderland", atas bawah ada macam coklat meleleh...memang bila masuk terasa nak makan coklat membuak-buak...Ya Ampun, lepas tu ada chocolate fountain...whicte, milk dan dark chocolate. Kalau ada banyak permintaan, mungkin masa hadapan akan ada ruby chocolate tau...ruby chocolate ini special sikit sebab rasa dia 'manis tapi masam', hah...macam tu la rasa dia...


Antara geng blogger yang hadir; Rawlins, Kak Eyza Miel & Scha Nazri
(
Credit : www.fishmeatdie.com)



Designer Chocolate Crepe & Fruits (Chocolate Fountain)

Crepe dan coklat memang sepadan. Selain daripada crepe biasa, Sally suka nak suggest korang untuk cuba jugak Chocolate Sushi Crepe dan Brownie Crepe.



Fettucine Crepe



The Three Musketeers

Kalau korang jenis boleh tolerate dengan kepekatan coklat, Sally suggest korang cuba...kalau kopi kita ada expresso, yang ini chocolate shot. Lepas minum memang terbeliak mata. Ini bukan macam hot chocolate tau, ini betul-betul macam coklat yang dicairkan dan terus minum.



Churros



Volcanic Lava Cake



Sizzling Brownie

Siapa kata kena makan coklat sejuk je kan, panas pun boleh jugak tau...Sizzling Brownie ni menggunakan sos coklat susu (milk chocolate), dipanaskan dan disajikan dengan aiskrim dan brownies.



Triple Heart Doughnut

Waffle, crepe, brownies, cake, tarts...macam-macam seleksi menua yang ada dekat sini...yang penting semuanya dihidangkan dengan coklat Belgium yang berkualiti tinggi.


Credit : www.fishmeatdie.com

Terima kasih The Butterfly Project Malaysia yang telah mengadakan Butterfly Chocolate Review di Belgische Chocolatier. Memang kenyang dah happy je sepanjang hari selepas makan semua jenis coklat yang ada di sini. Lepas ni nak datang lagi kalau teringin nak makan coklat, hopefully by that time dah ada Ruby Chocolate dah!

Belgische Chocolatier
163 Mont Kiara (shopping mall beside Plaza Mont Kiara)
www.belgischechocolatier.com
Instagram | Facebook

Post a Comment

9 Comments

  1. Emmm memang sedap nak repeat makan chocolate tak tak sempat pergi lagi hu hu hu

    ReplyDelete
  2. Aduhai sally. Kenapa awak kejam sangat. Tayang coklat sedap sedap ni. Kita dah la jauh.. Terliurrr tau. Mohon pos sikit ke mersing. 🤣

    ReplyDelete
  3. ya ampun, sedapnya..dahla gila coklat..nampk ni terus terliur..nak ikit..bawk sini pleasee..hehee

    ReplyDelete
  4. Tu lah, tengok coklat dia terasa nak cuba juga nanti.. Tapi sedap pula tengok curros tuuuu hehehe

    ReplyDelete
  5. Kak ana paling suka churros dia. Lain dari yang lain. Sedapnya ya ampunnnn.

    ReplyDelete
  6. Zira dah la penggemar chocolate tapi sekarang tak boleh makan bemda manis sngt sakit gigi

    ReplyDelete
  7. Ya Allah coklat memang favourite akak tau Sally. Ishh buat terliur je

    ReplyDelete
  8. Sedapnya sally, terliur dah sis ni..dah lah sis ni peminat dessert gan ceklat..aduhhh mana nak cari yg dekat2 gan rumah ni

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!