XSCALAR ‘Whitebox Server’ PERTAMA milik Malaysia oleh IPSB Technology.



'Whitebox Server' atau pelayan kotak putih merupakan sebuah sistem komputer server yang dipasang dari komponen perkakasan yang sedia ada di pasaran. Contohnya komputer desktop whitebox, whitebox server boleh dipasang dan dijual dengan atau tanpa penjenamaan. Spesifikasi whitebox server tidak biasanya disasarkan untuk aplikasi khusus tetapi sesuai untuk satu atau lebih genre aplikasi.

XSCALAR adalah produk buatan Malaysia yang merupakan perisian yang ditakrifkan dengan pengkomputeran berskala terbuka yang menawarkan pelbagai server yang telah melalui proses penyelidikan dan pembangunan terperinci serta ujian intensif untuk menyampaikan sesuatu yang berinovasi.


Visi IPSB adalah untuk menjadi penyedia penyelesaian global terkemuka dengan menggabungkan kemahiran dan teknologi untuk masa depan yang mampan. Pada tahun 2017, mereka telah memulakan kerjasama dengan Dana Fasilitasi TERAJU dan dalam usaha untuk keusahawanan tempatan, pasukan R & D telah menghasilkan whitebox server mereka sendiri yang tersedia sebagai server perkakasan yang berdiri sendiri atau dengan IPSB Managed Services.

IPSB memahami keperluan untuk bekerjasama antara sektor awam dan swasta untuk meningkatkan industri teknologi. Oleh itu, mereka turut mempunyai perkongsian strategik dengan syarikat ICT Teknologi Tempatan dan Syarikat Multinasional. Beberapa pelanggan yang memang sudah lama menggunakan khdimat mereka seperti Petronas, Media Prima, RTM, AirAsia, Astro serta Radio Televisyen Brunei (RTB) dan MNC (Indonesia). IPSB juga menyediakan penyelesaian untuk kedua-dua Big Data dan Media Digital.


XSCALAR boleh digunakan di dalam semua industri seperti media & hiburan, pendidikan,
pengangkutan, penjagaan kesihatan, minyak & gas dan banyak lagi.

Faedah XSCALAR adalah:
● Penyesuaian perkakasan
● Berskala
● Prestasi pada kos yang dikurangkan
● Perkhidmatan profesional (termasuk penilaian khusus untuk memahami keperluan industri)

Untuk platform data yang besar, XSCALAR membantu dengan sistem pengarkaran storan perusahaan, menjadikan penyelesaian ladang dan infrastruktur yang bersatu padu. Dan sebaliknya, untuk platform media digital, XSCALAR membantu pengurusan aset digital dan penyelesaian penstriman audio. Untuk lebih informasi mengenai XSCALAR, sila layari laman sesawang www.xscalar.my

Laman sesawang: www.ipsb.com.my
Instagram: www.instagram.com/ipsbtechnology
Facebook: www.facebook.com/IPSBTechnology
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ipsbtechnology

Post a Comment

0 Comments