Bermalam di Lexis Hibiscus Port Dickson & Pengalaman Menaiki Dickson Dragon Cruise!



Tahun Melawat Malaysia 2020 | Kalau sebut je Port Dickson, lokasi pertama yang akan terlintas di fikiran mesti Lexis Hibiscus ni. Mana tak nya, vila atas air mereka direka khas dan kalau kita lihat daripada udara, kita akan lihat sebuah gabungan yang menjadi Bunga Raya; bunga kebangsaan Malaysia.

Executive Pool Villa

Vila atas air mereka terdiri daripada beberapa pilihan, dan setiap satunya mempunyai keistimewaan yang tersendiri. Macam Sally, Executive Pool Villa sudah sangat mencukupi dan selesa. Cumanya bila nak mandi di private pool tu agak kekok sikit sebab berhadapan dengan vila yang lain. Lokasinya terletak di bahagian kelopak bunga raya.







Vila ini dilengkapi dengan 2 buah katil bersaiz 'King', dan mempunyai bilik air yang luas. Selain daripada itu, vila ini juga mempunyai kolam renang peribadi dan dilengkapi dengan bilik sauna di bahagian balkoni.



Vila ini seluas 71 sqm, dan mempunyai panel kaca di atas lantai untuk melihat hidupan liar. Awalnya macam seram la juga, mana tau tengah malam nampak benda lain kan...tapi selepas di beri taklimat, rupanya panel kaca itu mendekatkan kita dengan hidupan laut, kalau bernasib baik boleh nampak penyu!



Kemudahan yang lain termasuklah:
  • Complimentary snacks and soft drinks in mini bar
  • 24-hour buggy service
  • Free wireless Internet
  • Complimentary coffee & tea
  • Pillow top beds with plush bedding
  • Bathrobe & slippers
  • Room service
  • Air conditioning
  • Flat-screen TV with cable and satellite channels
  • Bespoke bath amenities



Kalau korang nakkan lebih privasi, boleh pilih Royal Suite, Imperial Suite atau Presidential Suite sebab lokasinya bukan di vila atas air tetapi di dalam bangunan hotel. Harga untuk Executive Pool Villa bermula daripada RM 660.00 satu malam.

Website : www.lexishibiscuspd.com

Dickson Dragon Cruise

Kalau korang terkejut dengan adanya cruise di Port Dickson, Sally pun sama!

Tapi ini bukan mimpi tau sebab Dickson Dragon Cruise memang wujud dan beroperasi. Pilih sama ada nak buat private atau corporate event, atau sekadar nak menghayati terbenamnya matahari.



Ada 2 pilihan pakej:

i. Sunset Cruise (BBQ Buffet Dinner)

Untuk pakej ini hanya dibuka pada hari Sabtu, Ahad dan juga cuti umum bermula daripada pukul 5.00-8.00pm. Harga bermula daripada RM199 (dewasa) dan RM149 (kanak-kanak 13 tahun kebawah). Perjalanan mengambil masa selama 3 jam.

ii. Sunset Cruise

Dibuka setiap hari kecuali hari Sabtu. Setiap perjalanan mengambil masa 1.5 jam. Harga RM88 (dewasa) dan RM55 (kanak-kanak 13 tahun kebawah)

Website: platinumcharters.com.my/product-category/dickson-dragon/



Sepatutnya net ini kita boleh berenang dan berpaut padanya, tapi disebabkan masa Sally naik cruise ini special sedikit pada waktu malam, jadinya atas aspek keselamatan, boleh tengok saje la..hehe..Overall great experience la, selain drpd menghayati matahari terbenam boleh juga buat aktiviti karaoke. 

Post a Comment

10 Comments

  1. This looks like an extremely awaesome getaway! have to bookmark this

    ReplyDelete
  2. bestnyaa..teringin nak pergi sini..masuk lexis tu..yang ade private pool..hehee..mesti syok gila ni..hope ade rezeki ke sini nanti..

    ReplyDelete
  3. Akak memang cari tarikh sesuai untuk Lexis Hibiscus ni...memang dalam list travel tahun ni. Cruise baru akak tahu...nanti boleh masuk dalam itineary.

    ReplyDelete
  4. Wah bestnya Sally bercuti kt sini. Akak yang duduk PD pun tak pernah jejak kaki kat sini lagi tau

    ReplyDelete
  5. Wow best nyer trip macam ni, i nak try naik their dragon cruise also la.

    ReplyDelete
  6. Perghhh terbaik tempat ni.. patut cuba tempat ni..

    ReplyDelete
  7. Bestnya sally dapat bercuti di sana. Selalu tengok, hotel ni jadi pilihan pengunjung. Mahal x sally harga untuk semalamam.. Teringinnya nak bercuti..

    ReplyDelete
  8. Uishhh, untungnya kak Sally :D

    ReplyDelete
  9. Maaf nk bertanya, pakej dinner dia Halalan Toyyiba ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. it would be better utk tanya terus, masa kami pergi takde makanan sbb bukan amik pakej BBQ...tapi should be Muslim friendly :) (except those beers ada serve jugak)

      Delete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!