Selamatkan gusi dan gigi dengan Systema Advance Anti-Plaque.


Mengikut daripada statistik NOHSA 2010, 9 daripada 10 rakyat Malaysia (dewasa) menderita masalah gusi dan daripada satu lagi kajian daripada Lion Corporation kepada 450 orang rakyat Malaysia, menunjukkan 80% daripada mereka mempunyai masalah gusi dan juga menunjukkan simptom masalah gusi, yang selalunya nampak ialah gusi berdarah dan gusi yang bengkak tapi surprisingly, 1% daripada mereka langsung tak tahu yang ada masalah gusi (Projek Katsu 2017)



Sally pun ada masalah yang sama...dah hampir 2-3 tahun ni memang gusi jadi bengkak dan jadi susut sikit, ada yang cakap sebab kurang kalsium la apa la tapi sebenarnya yang orang tak tau ialah sebab plak.Sally ingat selama ni kalau dah rajin gosok gigi, dah rajin kumur-kumur, dah takkan ada plak...Rupanya setiap kali makan, setiap kali minum minuman manis boleh tinggalkan kesan!



Gingivitis antara masalah pertama yang kita boleh tau yang kita ada masalah gusi, kadang tu gusi berdarah dan bengkak tanpa sebab. Terbaru, Lion Corporation telah memperkenalkan Systema Advance Anti-Plaque.

Systema Advance Anti-Plaque merupakan ubat gigi pertama anti-plak yang mampu membunuh 99% bakteria dikawasan yang sukar dicapai. Systema Advance Anti-Plaque memastikan gigi terjaga selama 24 jam daripada oral bakteria jika memberus gigi dua kali sehari dan 4 kali lebih dalam mengawal masalah gusi daripada ubat gigi biasa.

Systema Advance Anti-Plaque berfungsidengan 3 bahan utama:
TDS (Sodium C14-16 Olefin Sulfonate) breaks down plaque to enable easier removal
IPMP (o-Cymen-5-ol) to penetrate the plaque bio film in the gum pocket and kill 99.9% bacteria inside GK2 (Dipotassium Glycyrrhizate) to soothe gum discomfort



Ada 3 variasi yang korang boleh cuba:

SYSTEMA ADVANCE Extra Gum Protection - peppermint dan spearmint
SYSTEMA ADVANCE Deep Clean Whitening - mint flavour with particles in the paste
SYSTEMA ADVANCE Extreme Clean Breath - fresh double mint flavour with long-lasting cooling technology for longer feeling of fresh breath.



Sally sempat cuba check plak gigi..kalau yang korang nampak tuuu...kat bahagian biru pekat tu menandakan ada banyak plak yang terkumpul...jadinya kalau memberus kena extra sikit dekat bahagian yang tu....jangan risau kalau korang gunakan berus gigi Systema, takde masalah sebab berus lembut dan takkan ganggu gusi.

Boleh dapatkan Systema Advance Anti-Plaque di farmasi dengan harga RM12.55. Info lanjut boleh ke laman web : www.southernlion.com.my

Post a Comment

0 Comments