Masak. Tak perlu pandai kena rajin.

12:23:00 PM Sally Samsaiman 9 Comments


Selalu sangat kita dengar, kalau perempuan tak pandai masak baik tak payah jadi perempuan...Salah tuu...tak semua orang lahir je terus pandai masak kan...Sally pun kalau nak ikutkan tak pandai masak...kecuali kalau western food mmg Sally suka cuba masak walaupun antara jadi dengan tak laa....

Dulu ibu tak bagi Sally masuk dapur..biasa la anak bongsu kan...hahahaha...tapi Sally suka je buat-buat kacau masakan yang ibu tgh masak..kalau kena halau pun buat batu je kat tepi dapur tu haaa...tapi sebenarnya tu je la cara nak belajar macam mana nak biasakan diri kat dapur.


Hujung minggu lepas, Sally demam teruk jugak...kebetulan pulak ibu takde kat rumah...Jadinya terpaksa la gagahkan diri masak jugak sebab lapar weh! Demam pun selera makan western kay!


Check kat dapur, benda yang paling cepat dan senang nak masak ialah Penne Carbonara...Guna 3 bahan je dah siap dah...kalau rajin lagi potong la bawang putih, cincang bawang merah dengan potong cendawan...tapi sebab nak cepat dan nak elakkan daripada terbaring kat dapur tuu...Slaly mmg masak guna 3 bahan kat atas tu..hahahaha...bukan malas tauu..tak larat je...

So, kesimpulan kepada bebelan Sally ni...kita tak perlu pandai atau dilahirkan dalam keluarga chef untuk pandai masak...org yang tak pandai pun kalau rajin...lama-lama boleh je masak..yang penting; keyword dia RAJIN!

You Might Also Like

9 comments:

  1. Simple xde byk bahan pun nampak sedap sally.....

    ReplyDelete
  2. sedapnya.dah sihat ker??betul tue nak masak x semestinya kena pandai...yang penting rajin

    ReplyDelete
  3. aduhhh... my favourite... betol tu sally... masak ni perlu rajin je... :)

    ReplyDelete
  4. setuju! memasak memang tak perlu pandai
    tapi kena rajin. kalau rajin, masak apapun jadi =)

    ReplyDelete
  5. nmpk tuuuuuu..menyelerakan sggh....betol tuuu,,,klu malas xjadi apa laa..

    ReplyDelete
  6. Tulah....macam hakak ni geram je tengok anak anak tak rajin masuk dapur. Bila tah nak rajin. Boleh rilex sikit mak dia

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!