Tidur lewat, bangun awal gila!

9:04:00 AM Sally Samsaiman 11 Comments


Korang tau tak, Sally tgh ada masalah sekarang...Masalah Sally sekarang ialah Sally susah nak tidur masa malam hari tapi akan bangun awal...Kadang tu, average masa Sally tidur ialah pukul 1-2 pagi setiap hari...dan seawal pukul 4-5 pagi Sally dah bangun, tersedar dari tidur...

Bila kurang tidur ni...badan jadi cepat letih dan tak bermaya laa...Tapi yang peliknya Sally takde la mengantuk atau rasa macam malas nak buat kerja masa kat office...Tapi bila dah pukul 5 ke 6 petang tu mmg teruk rasa mengantuk dan lemau je badan...

Dah banyak tips Sally cuba nak bagi tidur macam manusia biasa balik...minum susu laa, kurangkan kafein laa...sapu lotion kat badan, tidur dalam keadaan cahaya yang kelam, gelap...sampai ke tahap pasang lilin aromaterapi tau sepanjang malam..hahahaha..tapi semuanya macam takde kesan pun kat Sally...Orang kata sbb kita terlalu banyak benda difikirkan, tu yang bila dah masa otak rehat pun "dia" masih lagi bekerja..hmm..entah laaa...mungkin jugak..?

Hmm...korang ada tak tips atau petua lain yang boleh Sally amalkan supaya dapat tidur awal dan bangun seperti manusia yang normal? Hahahaha...Kalau ada, kongsi la tau!


Cikgu suka main bola, hari-hari cikgu main bola...
Cikgu suka main bola, hari-hari cikgu main bola...
Cikgu suka main bola, hari-hari cikgu main bola...
Cikgu suka main bola, hari-hari cikgu main bola...
Cikgu suka main bola, hari-hari cikgu tidurrrr...Jom kita main!

You Might Also Like

11 comments:

  1. tgh ada masalah tidur jugak sehari dua ni. haha fighting jet-lag like crazy T____T

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  2. kurang kan kopi sally !! mulakan jogging atau senaman. Berpeluh akan buat badan senang tido malam. cuba ok!

    ReplyDelete
  3. Hai sally.. Bnyk sngt pikir kut. Tu smpai lewat tdo, bngun awl.
    Klau kita skrng ni tetapkan wktu tdo. Kul 11 dh masuk blik. Sbb klau x buat mcm tu, nti zara pun akn ikut terbiasa tdo lmbt.

    Sally kna cuba masuk blik awl kut lpasni. Hee

    ReplyDelete
  4. Cuba baca buku yg memboringkan dlm pukul 10 malam macam tu
    Jgn berhenti selagi tak mengantuk. Kakak rasa belum masuk 2 jam membaca dah mengantuk kot..

    ReplyDelete
  5. Selamat pagi....
    lewat singgah hari ini...
    ya ampun dikkkk...asal nie....
    akk xde petua atau tips...
    sbb akak jenis tido awal dan bangun awal sbb akan masak pagi... :)

    ReplyDelete
  6. hai sally...
    AM pun tak ada petua tapi dah lama AM alami benda nie..paling awal kul 12 baru pejam mata dan kul 6 dah buka mata..

    Seminggu 2 nie lagi teruk..kul 2pagi baru pejam mata dan kul 6 dah buka mata.. Makin sibuk AM sekarang nak siapkan Rumah Idaman AM. BAnyak kerja2 yang terpaksa dilkaukan sendiri.huhuhu

    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    ReplyDelete
  7. kak sally try dengar white noise smbil baca buku or lelap lelap mata

    ReplyDelete
  8. kalau nisa suggestkan minum teh hijau Yerba Mate ni...sebab boleh bg org tdo lena & esok bangun je fresh... satu lg sebabnya kita rasa mcm tu, sebabkan toksin dalam badan kita..

    ReplyDelete
  9. Biasanya kalau tido lambat mesti liat nak bangun pagi. Tp ni lain pulak kejadiannya ye Sally....

    Sally telan pil tidolah kalau cenggitu hihi..

    ReplyDelete
  10. Pinn pinnnnn bangunnn.. Sally bangunnnn pengetua datang tu.. Hahhaa..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!