Dugaan bulan Mac yang maha kuat.

11:27:00 AM Sally Samsaiman 9 Comments


Bulan Mac tahun ni sangat mencabar buat Sally...entah kenapa...satu persatu datangnya dugaan dalam hidup ni...Sampai masa Sally menangis tanpa tahu sebab...Tengah buat kerja menangis, tengok TV boleh menangis, masa tidur pun boleh menangis...tu belum lagi menangis masa tengok drama Korea..eh?

Sally bukannya cengeng sangat sebenarnya..tapi ada kalanya bila berdiam diri tu lebih baik daripada menghebahkan kesedihan kita...Jadinya jiwa tu agak rapuh, agak mudah goyah sedikit...Bukannya niat menidakkan ujian yang Allah turunkan...tapi manusia...realitinya jiwa lemah, bukan sehebat mana yang disangkakan..

“People are always blaming their circumstances for what they are. I don’t believe in circumstances. The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and if they can’t find them, make them.”George Bernard Shaw

Jujur kata, Sally sendiri menyalahkan keadaan...Keadaan yang memaksa, keadaan yang menyebabkan jadinya sesuatu perkara...Padahal jauh dilubuk hati tahu...Allah masih sayangkan aku dan berikan ujian ini...tidakkah kau bangga Allah masih sayangkan kau, masih mahu kau mengingati-NYA dikala kau sedang hanyut jauh...hanyut dengan keindahan dunia dan melupakan akhirat yang hakiki....

Lalai...

Sally sedar sebenarnya Sally dah jauh, dah lalai dengan kehidupan...lebihkan kehidupan walhal semuanya duniawi...nyatalah Syaitan tu mmg sedang berhasil menyesatkan manusia...Allahu...Terima kasih Allah kerana masih mengingati umat-MU...Jika pernah nampak Sally lalai, bantulah...sedarkan Sally...Jangan dibiarkan hanyutnya seorang manusia ni hanya kerana dunia. Sally mohon bantuan.

“Don’t let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use.”Earl Nightingale


When you come to the end of your rope, tie a knot and hang on.” – Franklin D. Roosevelt

You Might Also Like

9 comments:

  1. Jika semalam kita ketawa, belum tentu hari ni kita akan ketawa juga.. Persiapkan diri untul hari esok kerana mungkin esok lagi mencabar.. kene kuat tau..

    ReplyDelete
  2. kuatkan semangat Sally :)

    terbaca satu artikel menarik, ada satu ayat Quran yg kata syaitan akan dtg menghasut kita dari depan, belakang, kiri kanan. tapi tak bawah & atas. sebabnya bawah ialah tmpt kita sujud dan atas, relation kita dgn Allah :)

    ReplyDelete
  3. Memang kita rasa kita macam xmampu bila diuji. Tapi, Allah tahu kita mampu dan kita kuat. Keep strong ok?! :')

    ReplyDelete
  4. La tahzan..sesungguhnye ALLAH bersame hambaNYA.. :)

    ReplyDelete
  5. Come on kak Sally, tak maulah sedih-sedih. Be happy okay! ;)

    ReplyDelete
  6. Dari segenap ujian itu Allah sedang tambah baik diri kita...in sha Allah kita akan jadi lebih sabar,lebih tabah,lebih bersyukur dan lebih redha....dan lebih penting DIA sedang beritahu yang DIA pandang kita...

    ReplyDelete
  7. mcm berat je ujian kak sally kali ni.. tpi, Allah takkan membebankan hambaNya dgn ujian yg mereka x mampu.. kak sally mesti boleh hadapi ujian ni punya :) keep praying! hope everything went well :)

    ReplyDelete
  8. Stay strong Sally. Nani pun bulan ni semput rasa, macam2 benda nak buat nak settle kan T_T

    ReplyDelete
  9. Tabah ye, Sally. Setiap apa dugaan, ada manis yang bakal dicicip akhirnya :)

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!