Mengidam kuih cek mek molek.

1:42:00 PM Sally Samsaiman 16 Comments

Korang kenal kuih cek mek molek...? Kuih cek mek molek ni merupakan kuih tradisional orang Kelantan...tapi Sally tak pernah pulak rasa nak buat...mungkin sebab tak pernah mengidam seteruk ni nak makan kuih ni...

credits : http://siti-alongjourney.blogspot.com/
Kalau melihat kepada resepi...takde la susah mana nak buat...tapi saja malas nak buat...pastu nak mengidam pastu nak nanges guling-guling sampai la ada orang nak buatkan atau belikan..boleh gitu? Hahahaha...padahal senang gila nak buat...bahan pun setakat ubi keledek, gula dengan tepung gandum je pun...tapi bila malas tu terlalu tinggi...errr...

credits : http://aziejaya.blogspot.com/2011/10/kuih-cek-mek-molek.html
Yang mahal tu sebab ada gula cair dalam tu..hahahaha...wehh...sedap gila sedap gilaa...

p/s : Cousin Sally, Qila...dah sedia jadi mangsa..hahahaha...

You Might Also Like

16 comments:

  1. Replies
    1. tak pernah cuba ek? cuba la buat Lya..sedap :D

      Delete
  2. wahh sedapnya .. kat sini banyak yang jual .. hhehehehe

    ReplyDelete
  3. nampak sedap sangat..hehe..Salam Ramadhan

    ReplyDelete
  4. ini kueh kh pokcik ni... (dan dan uncle jadi pokcik... hehe)

    ReplyDelete
  5. salam. belum pernah rasanya tapi macam sedap ja tu hehe

    ReplyDelete
  6. Bestnyaaaa...akak pun suka....tp mls nk buat

    ReplyDelete
  7. masa ada keledek , tak terfikir lak nak membuatnya ...

    ReplyDelete
  8. haishh terliur time pose2 ni tengok gambar ni... hihihi :D

    ReplyDelete
  9. Tak pernah dengar dan tengok pun kuih ni.

    ReplyDelete
  10. selalu buat tp sllu mcm trkeras.....sedih! tp kalo beli pon hampe juge....sally tlg buatkn plisss

    ReplyDelete
  11. Akka selalu gak buat kuih ni Sally

    ReplyDelete
  12. Memang sedappp tapi jgn makan masa panas2 tau nnt terkena air gula tu kat lidah huhuhu.....

    ReplyDelete
  13. Sedapppp ...nyerrrr ......... CIK MEK MOLEK tuuu

    ReplyDelete
  14. tak berapa sgt makan cek mek molek sebab rasa manis sgt. huhu..
    teringat adik en. barney hari tu.. bukan main lagi dia kata tak sedap sekali licin pinggan dia yg habiskan. haha!

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!