Jangan gunakan kelemahan orang sebagai senjata.

4:32:00 PM Sally Samsaiman 32 Comments

Firstly, abaikan pasal Can't Stop album tu...pandang dekat wording tu...hehehe...
Secondly, abaikan kesalahan grammar tu ye...hahaha...

"I know (met) someone who is very cruel and wise in persuading me using my biggest weakness.."

Apa yang korang faham daripada status FB sally ni..?

Menggunakan kelemahan orang lain sebagai senjata untuk berjaya...selalunya kalau kita tengok dalam drama melayu, orang kaya akan menggunakan wang yang banyak sebagai sogokan kepada si miskin yang memerlukan untuk mencapai hajat mereka...

Ataupun kalau dalam cerita international, culik ahli keluarga atau orang yang tersayang supaya si hero ni akan keluar dan pergi menyelamatkan mangsa...

Satu yang dapat disimpulkan kat sini...ialah manusia sanggup buat apa sahaja untuk berjaya...walaupun terpaksa menganiaya orang lain ataupun dalam kisah ni, menggunakan kelemahan orang lain sebagai senjata untuk berjaya...setiap manusia tu ada kelemahannya, dan jangan lah kita yang mengetahui kelemahan mereka sebagai cara untuk menjatuhkan mereka. Tak semua manusia sempurna, dan jangan terkejut jika ada yang menggunakan kelemahan kita sebagai senjata mereka kelak...

p/s : orang yang tahu kelemahan Sally dah lakukan yg "terbaik" semalam....tahniah!

You Might Also Like

32 comments:

  1. em..manusia mmg cmtu..no body perfect except Rasulullah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Realiti hidup sha.. Kadang kita sendiri pun xtau apa yg terjadi ;)

      Delete
  2. ada la cash dia dpt dr allah nanti ...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Bukan semua rasa yg sama mcm kita, sally ;)

      Delete
  4. kena berhati-hati dengan manusia di sekeliling kita..

    ReplyDelete
  5. What goes around, comes around. Adalah share dia nanti tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I won't hope for the karma towards them ;)

      Delete
  6. kejamnya org yg jenis camtu. mentang2 dia ada kuasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuasa skrg darjatnya tinggi drpd maruah org .. Reality of life :)

      Delete
  7. Ada hikmah tu. INSYA ALLAH.
    adarain.com

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. I'm okay..nothing bother me though ;)

      Delete
  9. Penindasan itulah kekejman yg nyata...

    ReplyDelete
  10. Rambut sama hitam, dlm hati tiada siapa yg tau.. Yg penting, kita tak begitu. Cheers!! xo

    ReplyDelete
  11. Realiti hidup zaman ini... Yg berduit tu la yg bkuasa.. Tp kita msti ingat, hanya Dia yg maha kuasa.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sally tak takut kak...sbb sally tau Allah tu ada :)

      Delete
  12. orang yang tak kuat agama saja yang fikir dan merancang untuk menjatuhkan orang lain... kesian kat dia tu... doakan la supaya Allah bagi hidayah kat dia...
    kawan ke Sally?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kurang perhatian mungkin...hehehe....some sort macam kawan jugak...skrg xtau nak panggil "kawan" ke tak :D

      Delete
  13. dn jadikan kelemahan org lain untk menghina.. plg tak suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. realiti hidup Zam...kadang-kadang tak tercapai dek akal kita hati budi org :)

      Delete
  14. Kelemahan aku yg paling besar adalah..
    Susah menerima teguran.
    Itu yg aku cuba belajar. Menerima kritikan

    ReplyDelete
  15. HUHU . kadang-kadang tak tahu nak cakap macam mana dah . HUHU .

    ReplyDelete
  16. Adam paham situasi ni.Huhu dah pernah lalui.Sabrjela.Nobody Perfect :')

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!