Air sebagai perakam...

6:23:00 PM Sally Samsaiman 9 Comments


Pernah buat tak camni?

Bila keluar makan/minum atau tengah pegang gelas berisi air, tiba-tiba kita ada rasa tak puas hati kat sesiapa, pastu 'ter'mengumpat depan air tu, atau marah-marah depan air, pendek kata cakap benda negatif la depan air tu.


Pernah buat tak?

Tau tak sebenarnya air tu 'perakam' yang terbaik...? Ia akan 'rakam' semua yang ada depannya. Sebab tu kalau perasan, orang selalu baca Yassin depan air, sebab nak 'rakam' vibration dan energy positif dari Al-Quran itu. Air kan akan 'bersatu' dalam badan kita.

Cuba bayangkan anda sedap ngumpat, dan marah-marah (energy negatif) depan air, lepas tu minum pulak air yang di'rakam' dengan aura negatif tu..?Ahha, sebab tu kadang-kadang kita cepat emo, susah nak terima ilmu, payah nak berubah yang lebih baik, sebab kita dah 'rakam' benda negatif dan masukkan dalam badan kita.

Wallahualam.

SUMBER

You Might Also Like

9 comments:

  1. pernah baca haritu, lecturer zizie post.. lain kali, kalo nak mengumpat, tutup air tu dulu.. hahaha..

    ReplyDelete
  2. ha'ah la pernah jugak mcm nie. haha nice kak. yup lepas nie nak ckap benda +VE je biar badan hana terima benda baik2 je. :)

    ReplyDelete
  3. oooh gitu yee. penah gak dengar pasal getaran ni.

    ReplyDelete
  4. entri yang menarik sally, betul juga tu, air pun kan sifatnya menyerap so dia serap laa apa sahaja :)
    kita ni laa yang kena positifkan diri~
    sebab kesannya nanti kat diri kita juga

    ReplyDelete
  5. haah pernah dengar ..betul2..nanti ckp baik2 je depan air..hehe

    ReplyDelete
  6. prnah dgr....mase skolah2 dulu...^___^....tapi da tau pon kadang2 trmengumpat jugak sikit...heheh

    ReplyDelete
  7. bahaya tu sally.. baru akak tahu.. lepas ni ntak nak buat lagi.. hihi..

    ReplyDelete
  8. wah betol gak ek, tapi selalu mengumpat air tu tak buka tudung penutup tu mcm na ek kira dia xrakam la kan ? hehe.. nak jugak mengumpat

    ReplyDelete
  9. ohh..gitu, ada logik juga, cuma tak dapat nak dibuktikan secara saintifik kan

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!