Perempuan Meminang Lelaki.

10:39:00 AM Sally Samsaiman 6 Comments

Assalamualaikum...
sape ada tengok Semanis Kurma hari khamis lepas..? 29th Ogos..? kalau tengok..mesti ada yang perasan tajuk nya...Jodoh Untukku....iklan dia dah keluar seminggu lagi awal sebelum tayangan...so, ibu sally pun akan secara sengaja nye tunggu depan tv pada hari kejadian...aiseh!

"Benda yang paling malas sekali bila kasi ibu tgk Semanis Kurma TV9 semalam...ada ke dia suruh g pinang orang..nak pinang siapa ibu oii..? aisshh! Jung Yong Hwa, nak masuk minang boleh tak..? hehe .."

status update dekat FB sehari selepas Semanis Kurma ditayangkan....punya ramai yang like...sabar jelaa...mm..kesian ibu...risau betul dia anak dia takde orang nak...ibu tau tak anak ibu mmg masalah dalam mencari cinta hati dia...tak tau la kenapa wahai ibu...kawan lelaki dia mmg banyak..tp nak mencari seorang yg boleh jaga dia, sayang dia...terasa susah yang amat wahai ibu...

Status tu mmg terasa berat nak taip...siap rasa macam ada batu nak hempap kepala masa nak taip status tu kat FB...nasib baik la ramai yang tak perasan sebab sally letak nama "Jung Yong Hwa" kat situ....niat tak nak bagi orang baca ape yang terdetik kat hati ni....haihhh...banyak org kata,"Ajal,jodoh pertemuan semua dah ditetapkan"...benda yang sama jugak sally bg tau ibu...tp...hmmmmm.....

part Jodoh ni..mesti sally akan speechless...yela...sally paham hati ibu camne...lagi-lagi bila abang sally dah kawen, kakak sally pulak tahun depan....dia takut yang at last nnt anak dia yang tak kawen sampai sudah...boleh tak cakap jodoh belum sampai lg wahai ibu..?

Antara tips nak cepat dapat jodoh yang dikongsi dalam Semanis Kurma:
1. Banyakkan istighfar
2. Banyakkan Ibadat juga solat hajat
3. Tawakkal kepada Allah
4. Berpuasa hari lahir, sebab hari kita suci bersih baru dilahirkan, ambil berkat
5. Buang ego sombong nak yang perfect, amik asasnya kita mahu yang beragama
6. Restu dari parents
7. Mendoakan untuk datangnya jodoh

You Might Also Like

6 comments:

  1. InshaaAllah satu hari nnty kak sally :D

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah nanti ada jodoh akak tu.. :)

    ReplyDelete
  3. kan setiap manusia dijadikan berpasang2an...cakap dengan ibu chillex tak perlu rush... ^_^...untuk dapatkan yang sesuai dan serasi serta bertanggungjawab dalam zaman bukannya mudah... ambil masa juga tu adik sayang... jangan sampai tersilap pilih...

    *tapi nak pinang artis korea pun occay jugak...he he he...

    ReplyDelete
  4. akak pun masih mencari.. semoga kita akan bertemu dengan si dia juga..

    ReplyDelete
  5. Sabar Kak Sally, one day dapat punye,. haha

    ReplyDelete
  6. Insya-ALLAH suatu hari nanti..
    Jodoh pertemuan tukan ditangan TUHAN...

    Jung Yong Hwa pun boley apa...hehe...

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!