Lidah.

12:36:00 AM Sally Samsaiman 7 Comments

Pernah dengar pepatah melayu, "Kerana mulut badan binasa"...
ada banyak sebab kenapa lidah punca... "Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya"
sebab tu bila becakap, guna akal jangan guna emosi..sebab sekali kita terlepas kata, mmg tak dapat nak tarik balik...mungkin boleh mintak maaf, tapi selalunya kata-kata tu akan kekal dalam hati atau fikiran kita selagi nyawa dikandung badan..ewaahhh~
Good Night! ^_^

You Might Also Like

7 comments:

  1. yup mmg kan.. lidah lg tajam.. sekali berkata2..adakalanya blh sakitkan hati org lain tanpa disedari.. semoga diri ini berhati2 dlm berbicara.

    ReplyDelete
  2. kerana lidah banyak manusia berselisi faham. kerana lidah banyak yg tak bertegur sapa. kerana lidah juga boleh buat manusia hilang arah. kerana lidah juga manusia boleh terjerumus ke neraka.

    allahuakbar..

    salam ukhuwah dari nanie ^_^

    hehe

    ReplyDelete
  3. Tulahkan SS...lidah tak bertulang tapi tajam bukan main....
    Takut jugak OKje dlm mengomen ni terkasar bahasa ke apa

    ReplyDelete
  4. lidah itu lebih tajam daripada mata pedang. so, berhati2lah bila kita berkata2.

    ReplyDelete
  5. betul tu..wlupun lidah tak bertulang tapi tajam bak mata pedang...

    ReplyDelete
  6. betul tu.. terlajak kata buruk padahnya..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!