Kisah orang buta .

12:01:00 AM Sally Samsaiman 8 Comments

Assalamualaikum...
cerita ni jadi kat sally masa hari Jumaat lepas...masa tu sally tgh tunggu kawan sally kat bus stop...masa tgh tunggu dia, datang seorang perempuan muda yang buta...dia berdiri kat satu penjuru...sally ingat dia mesti tunggu orang dtg ambik dia....
tapi tak sebenarnya...dia menunggu teksi...masa tu peak hours...pukul 5 petang...mmg tgh ramai orang...sally ingat dia tunggu bas...sally tgk dah 3 bas berlalu...dia still lagi berdiri kat penjuru...dengan muka tebal nye, sally cuba bertanya kat dia nak kemana...rupanya dia nak naik teksi....
sally jadi serba salah...sebab depan dia ada nak dekat 10 teksi yang beratur...tapi dia kan tak nampak, so dia tak tau pun akan keberadaan teksi yang depan mata tu...rasa bersalah, kalau la sally lebih peka, lebih faham yang dia nak naik teksi...mesti dah lama dia sampai kat tempat yang dia nak tuju...ni sally boleh kasi dia berdiri kat situ nak dekat 15minit tanpa bertanya...haihhh...no common sense la you sally!


You Might Also Like

8 comments:

  1. Sama2 la kita membantu org kurang upaya..kesian kt depa kan.. farah kalau tgk org2 mcmni mmg cepat tersentuh..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sally sebenarnya tak tau dia buta kak farah :(

      Delete
  2. at least sally bertanya jugak kan. ^_^

    ReplyDelete
  3. nasibla sally tanya...klu tak sampai ke sudah dia tak dapat naik teksi..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak..serba salah pulak sally sebenarnya..

      Delete
  4. kasihannya.. nasib baik sally tanya dia..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!