9 Sebab Kenapa ALLAH Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah.


9 Sebab Kenapa ALLAH Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah | Ok, nak berfalsafah sikit malam-malam ni...Sally percaya rata-rata ada antara korang yg pernah lalui benda ni...mesti ada antara korg yg pernah clash...atau tersalah jatuh hati...*erk,merujuk diri sendiri ke kak..? hahahhaaa...ok, so sebelum korang menyalahkan sesapa...meh sally nk bg tau beberapa sebab kenapa ALLAH temukan kita dgn org yg salah...

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya...Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan hanya kepadaNYA..Sesungguhnya, Sally juga antara hambaNYA yang kurang berterima kasih, kurang bersyukur...So, Sally harap korang jgn la jd mcm Sally...kerana ~ALLAH knows best! ~ ♥♥♥

Post a Comment

5 Comments

  1. betul tu kak. segalanya pasti ada hikmah.. Allah knows best. :)

    ReplyDelete
  2. akak pon byk kali bertemu dgn org yg salah.. ketentuan Allah kita xtau so sabar menanti wahai adik ku.. ^_^

    ReplyDelete
  3. akak berkali-kali dan sehingga kini masih bertemu orang yang salah.. terima kasih sally..

    ReplyDelete
  4. ALLAH mengetahui apa yang kita tak ketahui..segala perancangan ALLAH itu yang terbaik..:)

    ReplyDelete
  5. Betul tu SS....ada hikmah disebalik apa jua peristiwa yg berlaki kpd kitakan...

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!