SURIA 7, Majalah Hiburan Bercetak Dan Digital Suria FM.

Stesen radio Suria FM dengan bangganya mengumumkan pelancaran majalah hiburan pertama mereka iaitu ‘Suria 7’, sebuah majalah berkonsepkan kombinasi antara format digital dan cetak yang bakal berada di pasaran bermula 12 September 2023 (Selasa) ini.


Menurut Pengurus Besar Suria, Roslinda Abd Majid (DJ Lin), “Suria 7 merupakan produk baharu keluaran Suria FM di bawah naungan Star Media Group Berhad. Penerbitan majalah ini adalah salah satu inisiatif untuk memperkukuhkan lagi jenama Suria dengan menghasilkan produk dan kandungan baru sejajar mengikut perubahan teknologi pada masa kini. Ianya juga sekali gus meletakkan jenama Suria kekal relevan dalam industri tanah air”.

“Dengan tagline 'Bukan Sekadar Frekuensi', Suria 7 menyajikan pelbagai kandungan menarik berkaitan produk Suria FM merangkumi barisan penyampai, kempen anjuran Suria FM juga memaparkan berita hiburan terkini tempatan dan antarabangsa. Sebagai platform baharu yang menghubungkan bahan bacaan secara digital dan cetak, penerbitan cetakan mingguan akan tersedia setiap Selasa dan ia boleh didapati di Kedai Suria dan cawangan 7-Eleven terpilih di sekitar Lembah Klang pada harga RM5 senaskah”, ujarnya.

Memfokuskan pada laporan khas tentang hiburan, Suria 7 turut menawarkan beberapa bacaan menarik seperti paparan kisah artis popular tempatan dan antarabangsa, fakta di sebalik lagu yang diputarkan di Suria FM, berita mengenai bintang K-pop, kisah menarik mengenai barisan penyampai Suria FM, serta kelab peminat artis terkenal juga ‘influencer’ popular dan banyak lagi!

Menurut Editor Suria 7, Roslen Fadzil, “Suria 7 merupakan satu lagi platform hiburan dan informasi daripada Suria FM yang turut dirangkumi pelbagai info menarik dari dunia hiburan tempatan dan luar negara. Kami berharap majalah ini akan menjadi sumber hiburan pilihan utama untuk para pembaca khususnya buat pendengar setia Suria FM”.


Majlis pra-pelancaran majalah Suria 7 telah pun diadakan pada 12 September 2023 (Selasa) bertempat di Suria FM menerusi sesi temubual Suria Petang bersama editor majalah, Roslen Fadzil serta bersama Nabila Razali dan Khai Bahar selaku selebriti yang menghiasi muka depan edisi pertama Suria 7.

Turut hadir pada acara tersebut ialah barisan penyampai Suria FM, Ajak, Shuib, Suraya, Cik Piah dan DJ Lin. Manakala, pelancaran rasmi pula bakal berlangsung di Konsert Karnival Mega Suria pada 16 September 2023 (Sabtu) ini bertempat di Padang Timur, MBPJ, Petaing Jaya Selangor.


Jom dapatkan naskah Suria 7 dengan segera di cawangan terpilih di kawasan anda! Nantikan Suria 7 edisi digital (online) dengan langgan secara bulanan atau tahunan di laman web rasmi Suria7 www.suria7.my dan www.suria.my

Juga, jangan lupa saksikan video ‘Brand Ad Suria 2023: Ruang Udara Kita” pada 13 September 2023 (Rabu) ini di seluruh platform digital Suria Malaysia juga saluran youtube Suria TV di pautan ini: https://youtu.be/hm-E_PTaEEs?si=waG7ARoULYc2POG5

Maklumat lanjut, layari laman web Suria suria.my atau ikuti media sosial Suria Malaysia: Instagram: suriamalaysia l Facebook: @SuriaMalaysia l TikTok: @suriamalaysia l Youtube: SuriaTV l Twitter: @suria_malaysia

Post a Comment

1 Comments

  1. tiba-tiba teringat, dlu la ni..zaman remaje purba, suka noo beli majalah hiburan. boleh katakan x miss la beli hahaha..dah bertahun dah sejak ada media sosial ni kan dah xde dah beli majalah-majalah ni..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!