Happy First Anniversary Meat Cartel TTDI!

Meat Cartel TTDI | Sally dan daging memang tak dapat dipisahkan, kalau suruh pilih ikan atau daging, Sally memang akan pilih daging. Dekat kawasan Lembah Klang pula banyak kedai makan, jadinya Sally memang teruja habis bila dijemput meraikan ulang tahun pembukaan outlet TTDI yang pertama.



Meat Cartel Holding Sdn Bhd telah mula bertapak dalam industri F&B sejak tahun 2017. Meat Cartel American BBQ bermula sebagai perniagaan kecil-kecilan daripada rumah dan kemudian mula melebarkan sayap mereka membawakan visi untuk membawa Berbeku Salai ala Texas yang asli kepada masyarakat di Malaysia.

Sebagai sebuah syarikat, Meat Cartel Holding telah berkembang menjadi perniagaan yang berkembang pesat yang kini merangkumi 13 cawangan di seluruh Malaysia iaitu di Lembah Klang, Kuala Lumpur, Melaka, Ipoh, Putrajaya dan akan datang tidak lama lagi di Wilayah Utara & Timur.



Berbeku Salai ala Texas di sini menggunakan kaedah memasak secara perlahan dengan cara menyalai, dengan membakar kayu dalam dapur kayu khas. Di Meat Cartel, daging utama mereka mestilah daging lembu dengan beberapa bahagian popular seperti beef brisket, tulang rusuk dan semestinya lamb shoulder.

Potongan daging ini diasap pada suhu rendah dan dalam tempoh yang lama biasanya sekitar 12 hingga 14 jam. Kaedah ini menghasilkan daging yang lembut dan berperisa, kita boleh bezakan daging bakar dengan salai bila boleh nampak gegelung merah jambu yang unik di sekeliling luar bahagian daging.




Bergambar bersama pemilik Meat Cartel TTDI (Encik Rozhan Bin Rahmat)

Meat Cartel TTDI telah dibuka semasa tempoh PKP pada November 2020. Cetusan idea di sebalik kedai ini ialah Encik Rozhan Bin Rahmat, berasal dari industri automotif tetapi kini terlibat dalam pelbagai jenis usaha niaga keusahawanan.

Keghairahannya terhadap makanan dan sebagai seorang penggemar makanan membuatkan dia menceburi industri F&B ini yang ternyata merupakan idea yang bernas. Mungkin sesetengah daripada kita tidak sedar, penyediaan daging salai ala Meat Cartel adalah sesuatu yang baru di Malaysia. Ia melibatkan masa penyediaan dan masa memasak yang panjang.



Semua cawangan Meat Cartel telah memperkenalkan promosi makan tengahari dengan pelbagai pilihan pasta, salad, nasi dan wrap. Outlet TTDI ini juga mempunyai suasana hebat yang sesuai untuk acara bersama keluarga, majlis korporat, parti dan reunion.





Kalau tak dapat nak ke outlet, jangan risau, kita masih boleh membuat pesanan secara atas talian kerana mereka telah bergabung dengan beberapa syarikat penghantaran. Boleh lihat senarai di meatcartelbbq.com/delivery-and-reservations

Kepada penggemar menu daging, Sally sarankan korang untuk datang ke sini dan rasai sendiri Berbeku Salai ala Texas. Jangan lupa cari cawangan Meat Cartel terdekat dengan kawasan korang tau.

Alamat: No.127, Jalan Aminuddin Baki, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur
Instagram: www.instagram.com/meatcartelbbq

Post a Comment

1 Comments

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!