LAMEEYS | Colla-genic with Pomegranate; Formulasi Kolagen Peptida Dengan Teknologi Korea.

Teknologi Korea Terkini?

Tau je la #KakakKimchi korang memang suka bila nampak perkataan Korea ini, sebab itu bila nampak Kolagen Peptida daripada LAMEEYS ini, memang terus rasa nak cuba. Jujur kata menginjak ke umur 31 tahun, memang Sally jadi extra dalam penjagaan diri, sebab sekarang kalau buat kerja banyak sikit mudah rasa penat rasa lesu, sebab itu juga penjagaan diri dan muka harus selari.



Di usia 30-an khususnya, memang kolagen kulit dah semakin merosot, dan kulit akan mula proses penuaan. Bukan la takut jadi tua tapi lebih kepada nak wajah dan tubuh yang lebih sihat. Baru-baru ini LAMEEYS telah melancarkan produk pertamanya yang bertekstur halus dalam bentuk Kolagen Peptida (Collagen Peptides) yang diperakui HALAL; dinamakan Colla-genic with Pomegranate.

Diperakui oleh HalVec, iaitu makmal panel JAKIM yang menjalankan ujikaji untuk memastikan produk bebas unsur-unsur haram.

LAMEEYS sentiasa memastikan bahawa semua produk yang dihasilkan adalah berasaskan sumber semulajadi dan asli, sesuai dengan ertinya dalam bahasa Arab - lembut untuk disentuh. LAMEEYS juga sentiasa berusaha menyediakan pelbagai penyelesaian supaya setiap orang dapat menikmati atau mencapai kecantikan secara semulajadi dari dalam tanpa kesan sampingan.

Colla-genic with Pomegranate diformulasikan dengan peptida kolagen marin yang sinonim sebagai penyelesaian semulajadi kepada masalah kulit dan kecantikan yang bermula dari dalam. Colla-genic dihasilkan bagi membantu wanita tampil yakin dengan kulit mereka sendiri dengan cara yang paling semulajadi.

Colla-genic with Pomegranate sesuai dan disyorkan diamalkan oleh:
👉 Mereka yang berumur 20 tahun dan keatas
👉 Sering berhadapan dengan skrin komputer untuk jangkamasa yang lama
👉 Berada di persekitaran yang berhawa dingin
👉 Tidak mengamalkan gaya hidup dan diet yang sihat
👉 Sering terdedah kepada cahaya matahari
👉 Gemar tidur lewat kerana ulangkaji/bekerja
👉 Mereka yang gemar minuman berkafein
👉 Sering mengambil minuman dan makanan yang tinggi gula
👉 Kerap mengembara

Didatangkan dalam bentuk sachet yang sedia diminum, setiap kotak mengandungi 15 paket yang senang dibawa dan diminum pada bila masa di mana sahaja. Kita boleh lihat kesan seawal 7 hari dengan mengambil 2 sachet sehari, sebelum sarapan dan sebelum tidur secara konsisten (selama 7 hari).



Menariknya, setiap titisan Colla-genic with Pomegranate ini terbentuk hasil daripada elemen berikut:
➤ Teknologi termaju Korea – membantu menghidrolisis Kolagen menjadi molekul terkecil
➤ <1000 Dalton – semakin kecil molekulnya, semakin baik penyerapan kepada badan
➤ 6,000mg Kolagen Peptida – meningkatkan keberkesanan Kolagen
➤ Tambahan Peptida Sutera – memelihara kelembapan, melindungi kulit daripada kekeringan
➤ Ekstrak buah delima – kaya dengan sifat antioksidan untuk mencegah kerosakan oksidatif kulit
➤ Tanpa bahan pengawet tambahan dan bebas pewarna tiruan.



5 MASALAH 1 PENYELESAIAN
Apa yang menariknya, Colla-genic with Pomegranate dicipta untuk menangani lima masalah / isu umum kecantikan wanita iaitu:

↪ Kulit
Membaiki kolagen kulit & serat protein elastin untuk meningkatkan keanjalan, ketegangan dan penghidratan atau kelembapan kulit sehingga 91%.

↪ Penuaan
Mengurangkan penampilan garis halus dan kedutan, mencegah tanda penuaan.

↪ Tanda/Kesan Regangan
Minuman kolagen telah terbukti secara saintifik untuk meningkatkan keanjalan kulit sehingga mengurangkan penampilan stretchmarks selepas bersalin.

↪ Rambut
Membantu melancarkan pertumbuhan semula sel-sel rambut dan memperbaiki penampilan dan kilauan rambut.

↪ Kuku
Membantu meningkatkan kualiti kuku dan kesihatan kuku supaya tidak mudah rapuh dan patah.



APA PERBEZAAN KOLAGEN & PEPTIDA KOLAGEN?

Kolagen merupakan blok binaan terpenting bagi kulit manusia. Protein kompleks ini membentuk hampir 80% kulit dan memberikan struktur, keanjalan, perlindungan, selain berfungsi membantu mengekalkan kelembapan dari lapisan kulit yang paling dalam. Mesti korang rasa semua kolagen sama je kan? NO NO NO! Tak semua kolagen itu fungsinya sama.

"Saya memang selalu amalkan kolagen, tapi ada beza ke kolagen dan peptida kolagen?" - Netizen

Kolagen mempunyai bentuk memanjang dengan struktur molekul yang besar menyebabkan kadar serapannya agak perlahan. Sebaliknya, Peptida Kolagen yang terhasil melalui proses hidrolisis pula menghasilkan molekul lebih kecil dan lebih bersedia secara biologi untuk diserap dengan pantas ke dalam aliran darah kerana rantai asid aminonya lebih pendek. Peptida Kolagen mempunyai berat molekul yang jauh lebih rendah (<1,000 Daltons). Semakin rendah berat molekul, semakin tinggi daya serapan yang dibenarkan oleh tubuh.



Jujur kata, Sally suka sangat dengan rasa Colla-genic ini sebab diperkaya dengan buah delima, yang mana diketahui umum sebagai buah yang kaya dengan antioksida, mineral dan vitamin...rasa masam masam manis Colla-genic buat kita rasa tertunggu-tunggu hari esok sebab nak consume lagi dan lagi. Di dalam Colla-genic juga terkandung ubi bit merah. Walaupun sebenarnya ubi bit merah agak pahit dari segi rasa, tapi bila dah gabung dengan delima, memang sedap!

Dalam masa 7 hari penggunaan (Sally ambil seperti yang disarankan untuk pengguna baru 1 sachet waktu pagi selepas bangun tidur, dan 1 sachet sebelum tidur), Sally rasa kulit sangat lembut dan jadi lebih cerah, bukan putih tau tapi kulit nampak lebih sihat.

Buat masa ini memang nampak kesan ketara pada kulit, bahagian lain seperti rambut dan kuku masih lagi tiada perubahan yang ketara, tapi Sally akan kongsikan perubahan lain selepas selesai ambil Colla-genic with Pomegranate selepas sebulan.

Tapi apa pun, setiap makanan tambahan (supplement) kalau korang nak amalkan, Sally sarankan air kena ambil dalam kuantiti yang cukup, paling kurang 8-12 gelas sehari atau setiap 25kg berat badan kita bersamaan dengan 1 liter air dan jangan la bila dah makan supplement, penjagaan diri harus diutamakan, kurangkan pengambilan gula dalam makanan dan minuman, tidur kena cuku dan berkualiti dan yang penting amalkan gaya hidup yang sihat. Moderately in everything ok!



"Saya berminat untuk cuba, di mana saya boleh dapatkan LAMEEYS Colla-genic?" - Netizen

LAMEEYS Colla-genic with Pomegranate boleh dibeli di laman sesawang www.lameeys.com.my, dan juga ada dijual di platform e-dagang Shopee dan Lazada.

1. SHOPEE - LAMEEYS_MY, Online Shop | Shopee Malaysia
2. LAZADA - LAMEEYS | Lazada MY

PROMOSI ISTIMEWA HARI RAYA HAJI
DI SHOPEE
& LAZADA

Bersempena sambutan dan kedatangan Hari Raya Haji, LAMEEYS Colla-genic with Pomegranate boleh dibeli dengan HARGA PROMOSI di platform e-dagang Shopee dan Lazada.

[PROMO HARI RAYA HAJI]
Beli 2 Kotak RM188 (Harga Biasa: RM 240)
LEBIH JIMAT dengan BAUCAR RM30 Shopee atau Lazada*
Bermakna hanya RM158 untuk 2 kotak!
*Tertakluk terma & syarat


Untuk maklumat lanjut boleh ke laman sesawang dan laman sosial LAMEEYS
Website: www.lameeys.com.my
Facebook: Lameeys
Instagram: @lameeys_my

Post a Comment

5 Comments

  1. Bestnya sbb guna buah delima..sure sedap ni..nanti kalau nak try, zaza tengok kat shopee lazada

    ReplyDelete
  2. Betul, makin kita meningkat usia, penghasilan kolagen makin menurun. Nampak sedap laa Lameeys ni, buah delima I suka.

    ReplyDelete
  3. Bagus juga collagen drink ni, lepas 1 minggu terus boleh nampak perubahan.

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!