Qaseh Gold; Minuman Botani Berasaskan Kurma.

Menjelang Ramadan, selain daripada menyiapkan diri untuk menghadapai sebulan yang dirindui sepanjang tahun, kena juga mencari pelbagai makanan tambahan untuk memberikan tenaga berpanjangan sepanjang hari.

Sally memang excited gila bila tahu ada minuman botani yang berasaskan kurma serta Makanan Sunnah yang lain yang diformulasi bagi meningkatkan tahap kesihatan dan fungsi badan. Dah la ianya hadir dalam bentuk cecair yang sedap dan berkhasiat!

QASEH GOLD

Qaseh Gold merupakan makanan tambahan berorientasikan Sunnah yang telah diformulakan untuk memberi kesan lebih baik bagi sistem imuniti tubuh badan kita. Makanan Sunnah ini juga diperkayakan dengan prebiotik yang berfungsi membantu sistem pertahanan badan ketika “memerangi” sesuatu penyakit. Pendek kata ianya seperti perisai untuk menjaga kesihatan sistem imun kita.

Qaseh Health Resources yang bernaung di bawah Ana Edar Sdn Bhd yang sudah mula bertapak di dalam pasaran Malaysia sejak tahun 1983. Qaseh Health Resources merupakan sebuah syarikat yang memasarkan produk makanan tambahan yang sihat dan berkualiti dengan hasrat membina komuniti yang lebih sihat.



Rangkaian produk Qaseh diformulasikan daripada bahan-bahan semula jadi dan superfood seperti Kurma, Madu, Habbatus Sauda, Delima, Gam Arab, Za’faran, Buah Tin, Minyak Zaitun dan banyak lagi. Qaesh Gold juga sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai diabetis kerana ianya tiada tambahan gula dan bahan pengawet. Manis yang dirasai oleh pengguna adalah 100% datangnya daripada bahan-bahan seperti kurma dan madu.

QASEH GOLD diformulasikan untuk memberikan manfaat seperti meningkatkan sistem imun badan, menambah baik sistem penghadaman dan perlawasan, membekalkan tenaga kepada tubuh dan minda untuk aktiviti seharian, membantu dalam penambahan tahap kecerdasan minda serta membantu memperbaiki tahap kesihatan yang lebih optimum. Produk Oaseh terbahagi kepada dua kategori iaitu produk untuk pengguna dewasa dan kanak-kanak.

Antara Produk untuk pengguna dewasa adalah:
a. Qaseh Gold Adinda
b. Qaseh Gold Kekanda
c. Qaseh Gold Premier

Manakala produk bagi kanak-kanak pula adalah:
a. Qaseh Gold Junior Asli (perisa kurma)
b. Qaseh Gold Junior Oren
c. Qaseh Gold Junior Premium (perisa Blueberi)
d. Brainee Bytes (tablet sihat)



Harga Qaseh Gold Adinda : RM75 (SM) / RM85 (SS)
Harga Oaseh Gold Kekanda : RM75 (SM) / RM85 (SS)
Harga Qaseh Gold Junior Asli : RM59 (SM) / RM69 (SS)


Minuman Botani Qaseh Gold memang sangat bagus diamalkan, selain daripada menggunakan pati kurma asli (siap ada serat-serat Kurma lagi). Yang penting sesuai untuk semua lapisan umur, dan tidak hanya terhad kepada dewasa. kanak-kanak pun ada minuman botani untuk mereka.

 



Selain daripada minuman botani yang berasaskan Kurma, Qaseh Health Resources turun mengeluarkan produk-produk lain seperti Qaseh Aromatherapy Roll On, Pati Kristal Garam Mineral Masakan, Tonik Rambut Minyak Zaitun, Pati Kristal Garam Mineral Sole, dan lain-lain lagi termasuklah barangan mekap, kopi dah Teh Hijau.

TULANG BELAKANG DI SEBALIK QASEH HEALTH RESOURCES



Sally berbesar hati dapat bersemuka dengan wanita hebat di sebalik Qaseh Health Resources, tak lain tak bukan Puan Hasniza binti Hassan. Dilahirkan pada 10 April 1973, beliau seorang wanita yang tidak lokek untuk berkongsi ilmu dan seorang yang peramah. Terlalu benyak perkara yang beliau kongsikan ketika sesi kami menebual beliau.

Ibu kepada 3 orang anak yang berasal daripada Melaka ini, kini memegang jawatan sebagai Pengarah Eksekutif Qaseh Health Resources. Berkelulusan Undang-undang LLB dan LLB-SUIAM, beliau bertanggungjawab memformulasikan produk-produk hebat keluaran syarikat dengan membawakan visi syarikat untuk menjadi peneraju solusi kesihatan patuh syariah.

Selain itu, misi mereka ialah untuk menyediakan produk-produk halal, berkhasiat dan berkualiti demi kehidupan lebih bermakna dan juga membangunkan usahawan dengan menyediakan sistem-sistem ke arah kejayaan dan bimbingan demi masa depan lebih cerah.



Setakat ini mereka telah berjaya menjadi salah satu jenama pilihan keluarga yang kekal di pasaran sejak 1983 dan berjaya menjadi antara syarikat MLM terawal yang mendapat pengesahan patuh syariah daripada Panel Syariah yang diiktiraf. Qaseh Health Resources juga telah berjaya melahirkan barisan usahawan yang mendapat pendapatan sehingga 5 angka sebulan.

Semoga Qaseh Health Resources dan Qaseh Gold akan lebih maju di masa hadapan. Selain daripada usaha mereka untuk mengajak lebih ramai Muslim terutamanya untuk sentiasa mengamalkan Makanan Sunnah (bukannya sekadar berkala seperti Ramadan), misi mereka untuk membantu dan memberikan ruang kepada lebih ramai untuk menjadi usahawan dengan menjual produk-produk mereka sangatlah perlu di berikan galakan.

LAMAN SESAWANG: www.qaseh2u.com.my
FACEBOOK: www.facebook.com/Qaseh2u
INSTAGRAM: www.instagram.com/qasehgoldhq
YOUTUBE: www.youtube.com/user/QasehAnaEdar

Post a Comment

7 Comments

  1. semua memang bagus utk kesihatan....tak sabar yang adinda tu hehehe

    ReplyDelete
  2. Bagus ada produk makanan sunnah macam nie..

    ReplyDelete
  3. Bagus semua...senang nak ambil bila dh siap dlm botol ni

    ReplyDelete
  4. Cantik dah packaging baru qaseh gold ni..mcm nak cari tonik rambut tu lah nanti

    ReplyDelete
  5. Oh yesss! i tried Qaseh Gold Adinda memang bagus coz its help to boost energy.

    ReplyDelete
  6. Banyak jugak produk keluaran Qaseh Gold ni ye. Utk satu family terus

    ReplyDelete
  7. Wahhh ada mcm2 jenis ye.. Nampak menarik packaging qaseh gold ni

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!