Wednesday, February 24, 2021

Adakah Kitsui Bahaya? Fakta Atau Auta Semata?

KITSUI | Bercakap pasal Kitsui, majoriti rakyat Malaysia kenal dan percaya dengan keberkesanannya. Bagi yang tak tau, Kitsui adalah produk jenama tempatan yang telah bertapak di pasaran tempatan
lebih dari 20 tahun.

Dengan 20 tahun pengalaman, memang tak disangkal lagi kebaikkan semua produk dibawah jenama Kitsui yang mana semuanya telah melalui dan lulus ujian keselamatan dan ujian makmal, malah telah mendapat sijil halal dari kilang bertaraf GMP sebelum di pasarkan kepada orang ramai melalui Farmasi Watsons & Guardian yg terkemuka di Malaysia.

Produk Kitsui merupakan makanan tambahan yang mengandungi bahan-bahan yang berkualiti tinggi dan kaya dengan vitamin dan mineral yang sesuai untuk golongan lelaki dan wanita. Ianya berfungsi untuk memberi nutrisi baik untuk badan kerana bahan uatamanya terdiri dari makanan harian seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.


Yang menjadikan Kitsui lebih diyakini oleh pengguna adalah kerana semua produk keluaran Kitsui adalah bebas dari bahan pengawet, gluten, GMO, alergen, antibiotik dan bahan laranganan yang boleh mengganggu hormon dan kesihatan badan.

Kitsui terdiri daripada beberapa jenis produk, majoritinya untuk kecantikkan, kesihatan dalaman tubuh badan, macam yang Sally amalkan ini:



1. Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato

Tomato dikenali sebagai Raja Antioksidan, bahkan turut dipilih serta dilabelkan sebagai Superfood oleh Times Magazine. Sejak berkurung dalam rumah kerana PKP, kadang tu ada masa malas betul nak jaga muka. Setakat tonyoh dengan cleanser lepas tu dah, sebab tu Sally mmg tak tinggalkan Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato. Nak harapkan makan tomato mentah memang tak la ceritanya kan!

Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato diperkaya dengan Vitamin A, C dan zat besi yang mampu membantu kulit kusam dan berminyak menjadi lebih segar dan bersih. Selain tomato, ia turut mengandungi Myrciaria dubia (lebih dikenali sebagai camu camu) yang juga kaya dengan antioksida dan mampu meningkatkan pembetukan kolagen menjadikan kulit lebih cerah hanya dalam tempoh 7 hari sahaja. Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato ini antara produk pilihan di Farmasi Watson dan Guardian tau.

Kitsui Korean Whitie + Plus Tomato bebas bahan pengawet, gluten, GMO, alergen, antibiotik dan bahan yang boleh mengganggu hormon.



2. Kitsui Belloss Fibre

MAKAN! MAKAN! MAKAN! Kalau nak bahagikan masa 24 jam Sally, rasanya penuh dengan aktiviti makan je sepanjang PKP, biasa la masa PKP ni la banyak betul promo makanan. Walaupun dekat rumah kerap makan sayur dan buah-buahan tapi tetap amalkan Kitsui Belloss Fibre sebab kadang ada masalah pencernaan yang bukan sahaja memberi kesan kepada perubahan fizikal malah boleh timbulnya masalah-masalah lain seperti bau badan, bau mulut, cepat letih dan tahap metabolisma menjadi
rendah.



Kitsui Belloss Fibre berfungsi untuk mengekalkan kecergasan badan dan membantu masalah pencernaan. Formulasi bahan-bahan yang terkandung seperti buah Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon, Nenas dan Sena, sangat membantu mengelakkan masalah perut buncit dan kegemukan disebabkan kandungan seratnya yang tinggi. Kitsui Belloss Fibre tidak mengandungi bahan pengawet, pigmen, gula tambahan atau bahan yang boleh mengganggu sistem hormon.

So, sebab bahan-bahan utamanya kebanyakkan adalah makanan harian kita seperti buah-buahan dan sayur-sayuran, confirm tak bahaya. Lagi satu kenapa Sally prefer Kitsui sebab ianya datang dalam bentuk paket individu.



Kelebihan sachet mestilah lebih baik kerana bukan sahaja mudah dibawa kemana-mana, kualiti lebih terjamin sebab tidak terdedah kepada bakteria (berbanding bekas yang perlu disimpan selepas dibuka). Pendek kata kualiti, mudah dan terjamin kesegarannya.

Bagi yang nak mencuba, boleh dapatkan di farmasi Watson dan Guardian seluruh Malaysia, atau lebih mudah boleh beli di KITSUI MALL (Shopee) - (Masukkan kod “KITSKULIT” untuk diskaun 12%)

Untuk maklumat lanjut, boleh lawati laman sosial Kitsui;
Instagram : https://instagram.com/kitsuimalaysia
Facebook : https://www.facebook.com/kitsuimalaysia
Tik Tok : https://vt.tiktok.com/ZSJefYjJy
Shopee : https://shopee.com.my/kitsui.my.hq
Website: https://kitsui.com.my

2 comments:

  1. Belum pernah cuba KITSUI. Nampak menarik! Tq for sharing.

    ReplyDelete
  2. Lelaki pun boleh consume ya..nak cubalah nanti!

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!