Sunday, May 17, 2020

Kenapa badan kita kena detox?


Sejak bermulanya musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Mac lepas, duduk di rumah asyik makan lepas tu makan dan makan lagi, bila tiba Ramadan baru la rasa perut dapat rehat sekejap tapi masih tak puas hati lagi, rasanya kena detox juga badan.

Kenapa badan kita kena detox?


Selain daripada menjaga pemakanan, badan kita perlu keluarkan sisa toksin yang tersimpan lama dalam badan. Toksin ini terjadi daripada pencemaran di sekeliling kita, pemakanan, tabiat merokok dan alkohol serta ubat-ubatan dan lain-lain lagi.

Kadar toksin yang tinggi dalam badan boleh menyebabkan badan kita susah nak serap nutrien dan lama kelamaan badan akan jadi mudah lesu, sakit, obesiti dan pelbagai penyakit dalaman. Antara tanda-tanda badan kita perlu detox ialah masalah sembelit, jerawat keluar secara mendadak, nampak tua daripada usia sebenar, mudah letih, insomnia dan kerap mengalami sakit kepala.

Kita perlu detox badan kita supaya kita boleh cegah penyakit kronik, tingkatkan sistem imunisasi badan, menurunkan berat badan, nampak muda dan kulit lebih cantik sihat berseri, lebih bertenaga dan mudah fokus.

DETOX DENGAN LEEDEE-TOX PEACH JELLY

LEEDEE-TOX merupakan makanan tambahan yang boleh membantu membuang toksin dalam badan kita. Fungsi campuran minuman botani jeli jus buah pic ini melawaskan (tanpa perlu ulang alik ke tandas), membantu masalah sembelit, mengurangkan toksin dalam badan, membantu mengurangkan berat badan, mencantikkan kulit kerana mengandungi Vitamin C dan mencergaskan badan yang lesu.


Antara bahan-bahan yang terkandung dalam LEEDEE-TOX:

🍑 Jus buah pic
🍑 Acai Berry
🍑 Teh Hijau
🍑 African Mango
🍑 Buah Rasberi
🍑 Stevia (sebagai pemanis)

Apa yang best dengan LEEDEE-TOX ni sebab ianya berbentuk jeli dan sedap, kalau letak dalam peti sejuk mesti lagi sedap...cara nak amalkan pun mudah sangat, satu sachet sebelum tidur, tak payah nak bancuh ke apa, buka satu sachet dan boleh makan terus. Kalau korang ada sembelit, boleh amalkan satu sachet pada waktu pagi dan satu sachet pada waktu malam. Satu kotak ada 10 sachet, untuk kegunaan selama 10 hari.

Walaupun fungsinya melawaskan, tapi LEEDEE-TOX tidak akan membuatkan kita berulang alik ke tandas, tidak menyebabkan cirit birit, tak mengganggu perjalanan kehidupan seharian kita.


LEEDEE-TOX sesuai untuk semua peringkat umur tetapi tidak sesuai untuk wanita yang mengandung, ibu-ibu yang masih menyusukan bayi, warga emas 50 tahun keatas yang mempunyai masalah kesihatan kronik dan pesakit kronik seperti pesakit buah pinggang.

Sally dah habis dah sekotak, memang hasilnya badan rasa ringan, bukan kurus tau, ringan daripada segala sisa toksin, setiap pagi Sally akan membuang dan perut tak rasa sebu. Walaupun Sally takde la masalah untuk membuang, tapi kita boleh rasa sihat la usus tu, bersih semua dia buang! Hahaha!

Sally memang berani suggest untuk siapa yang ada masalah sembelit atau yang jenis hanya membuang 2-3 hari sekali untuk cuba, korang memang takkan menyesal sebab hasilnya memang seperti apa yang diwar-warkan! Jangan lupa cuba tauuuuuu.


HARGA: RM65

Untuk maklumat lanjut, boleh layari www.naomibeau.com.my
Instagram : @leedee.hq
Facebook : leedee online hq
No tel : +60 17 679 7270 atau dapatkan dengan agen-agen yg sah
Alamat : 1-47, Jalan Pandan Prima 2, Dataran Pandan Prima, 55100 Kuala Lumpur

2 comments:

  1. Tak de la terbeban nk kena g tandas byk kali

    ReplyDelete
  2. uishh peach ni rasa dahla sedap..
    elok la untuk detox badan kita.. lebih sihat n bertenaga =)

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!