Pengalaman menonton The Crè Arts Asia Re-Stage!


The Crè Arts Asia Re-Stage kembali buat tahun yang kedua. Terlepas untuk menonton tahun lepas, tahun ini Sally pastikan yang Sally tak lepaskan peluang untuk menontok persembahan sarkas yang dipersembahkan 100% oleh rakyat Malaysia dan 100% manusia yang membuat persembahan! No animal were harmed..hahaha

Bertempat di Kuala Lumpur Performing Arts Centre, Crè membawakan persembahan yang tak dapat kita nak bayang...Sally yang duduk ni yang berdebar tengok aksi mereka, mmg totally worth it dengan harga tiket. Persembahan yang mantap, tahniah la untuk mereka semua! Jangan tak tau, salah seorang artis mereka hanya berumur 4 tahun tau!





The Crè Arts Asia Re-Stage terbahagi kepada 4 tema, yang membawa unsur-unsur bumi seperti Tanah, Air, Api dan Angin. Mmg salute dengan usaha mereka membawakan persembahan yang lain daripada yang lain di Malaysia. Selalunya kalau sarkas macam ini banyak kita tonton diluar negara sahaja kan?



AIR
Aerial Spiral, Aerial Rainbow, Acrobats, Singing, Aerial Pole, Veil Poi & Contemporary and Diablo

WATER
Bubble, Jellyfish, Mermaid in Aerial Net, Fibrefles, Pirates, Pirates on Lollipop, Pirates on Trapeze and Baby Pirate.

EARTH
Spirit Tree, Aerial Strap, Aerial Cube, Mini Hoops, D'votioners, Gymnastic Hoops, Butterfly, LED Fans, LED Cube, LED Mini Hoops, Visual Poi, Dark Forest (Crywheel, Pole Feline, Aerial Rope & Pole Ninjas)

FIRE
Mapping, Pyro Tech, Fire Fans, Fire Sword, Fire Poi, Fire Snake, Double Staff. Lycopodium, Pyro Tech and Pyro Crywheel.





Konsep persembahan ini macam agak mistikal sikit la...kononnya berlaku di Planet V yang terletak 173 tahun cahaya, tapi kalau korang yang jenis menghayati memang akan rasa macam kita ada dalam dunia mereka...errr...selain daripada part yang takut dorang jatuh tuh laaa...berdebor teman! hahaha

Kita akan dibawakan daripada satu dimensi ke dimensi yang lain, semestinya mengetengahkan tema air, tanah, angin dan api. Sally suka sangat dengan koreografi, persembahan dan pendek kata semuanya la. Hopefully dapat jumpa mereka lagi tahun hadapan!

"Dance is the purest expression of every emotion."






CRE is presented to you by CRE Arts Asia, a coalition of professional Malaysian modern circus artists whom are leaders in the local/South East Asian performing arts and fitness scene.

Post a Comment

7 Comments

  1. Wahhh mcm best jerkk. Kita tak pernah tengok persembahan sarkas.

    ReplyDelete
  2. Uikk bestnyaaaaa tak pernah zaza tgk sarkas gini.. Selalu tgk2 kt video2 org share je lah

    ReplyDelete
  3. waaaaa.. bestnya Sally dapat tengok secara live.. tb teringin gak nak tengok live camni

    ReplyDelete
  4. Wah bestnya Sally. .akak pun tak pernah tengok. Kagum dengan diorang sebab badan kemain lembut boleh lentur sana sini

    ReplyDelete
  5. Wah bestnya dpt tonton sarkas... Wawa teringin nk tgok scra live tp xpenah dpt..huhu

    ReplyDelete
  6. Wow this show macam sangat best with the element of air, water, fire and earth. I want to watch too.

    ReplyDelete
  7. wow.. rasa dulu ada tengok ala2 cemni time circus je. ehe..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!