Majlis pelancaran Mamee Cool Tea! Lagi Cool, Lagi Best!



Sape dah pernah rasa air ni...? Kalau korang tgk kat TV sekarang pun dah banyak iklan untuk Mamee Cool Tea ni...Syarikat makanan ringan Malaysia terbesar, MAMEE Double-Decker (M) Sdn Bhd (‘MAMEE’) ('MAMEE') telah mengumumkan usaha sama mereka dengan syarikat DyDo DRINCO, INC. (‘DyDo’, salah satu pengeluar minuman tanpa-alkohol terkemuka di Jepun untuk mengubah landskap perniagaan minuman.

Seperti yang kita tahu, MAMEE lama telah mengukuhkan kedudukannya sebagai pengeluar makanan ringan & mi segera terkemuka di Malaysia dengan keluaran seperti MAMEE Monster snack, Mister Potato Chips, dan MAMEE Chef....dan yang paling bagus sebab mereka mengambil kira keadaan cuaca Malaysia untuk mengeluarkan minuman yang sangat bagus untuk iklam panas dan makanan kegemaran Malaysia yang kebanyakkannya pedas!



Sally dan beberapa rakan blogger serta media cetak yang lain telah dijemput untuk menghadiri Majlis pelancaran Mamee Cool Tea yang telah diadakan di bar lounge Ruyi & Lyn di Bangsar. Sebelum majlis pelancaran ni Sally mmg dah pernah beberapa kali mencuba air ni...Mmg kalau kita minum masa dalam keadaan cuaca yang panas, boleh sejuk je badan..hihihi...Ada kawan test masa dia nak demam dan panas dalaman. mmg terbukti okay untuk kurangkan panas badan tuu..


Tan Sri Pang Tee Chew (Group CEO of Mamee Double-Decker (M) Sdn Bhd)


Speech by Mr Tomiya Takamatsu, Group CEO of DyDo DRINCO, Inc.

Kerjasama antara MAMEE dan DyDo hari ini menandakan satu lagi kejayaan untuk perniagaan minuman MAMEE. Kedua-dua syarikat berkongsi tujuan yang sama untuk menjadi peneraju dalam pengilangan makanan dan minuman industri. Kedua-dua syarikat juga komited ke arah penawaran produk yang berkualiti secara konsisten pada kadar yang berpatutan.



Sedikit info tentang Mamee Cool Tea ni, ianya mempunyai gabungan 8 ekstrak herba yang terdiri daripada Mesona Chinensis, Daun Teratai, Bunga Kekwa, Daun Mulberry, Liquorice Root, Selfheal, Honeysuckle Flower, dan Grosvenor Momordica. Kesemua herba ni terkenal dalam untuk mengeluarkan haba dalam badan. Korang yang mana panas badan akibat makan makanan pedas, BBQ, makanan goreng, atau kerana membuat aktiviti luar ataupun berada di bawah matahari yang panas, korang kena pastikan korang ada stok minuman di kat rumah...abang Sally pun mmg suka gila air ni...kadang beli sekejap je dah ghaib..yang best lagi kalau kita minum yang sejuk!




Amber Chia, one of the celebrities that attended the event.


Tan Sri Pang Tee Chew (Group CEO of Mamee Double-Decker (M) Sdn Bhd) and Mr Tomiya Takamatsu (Group CEO of DyDo DRINCO, Inc) with Mamee Cool Tea the first product of Mamee and DyDo collaboration.


Datuk Pang Chin Hin, Chairman of Mamee Double-Decker (M) Sdn Bhd.

Sebelum terlupa, selepas ni korang akan jumpa banyak vending machine yang menjual pelbagai jenis produk Mamee, kalau korang nak makan mee segera on-the-go pun boleh sebab dah ada vending machine ni...Ini merupakan salah satu idea untuk mempromosikan produk Mamee keseluruh Malaysia...best kan?? Bagusnya vending machine ni kalau ada di asrama, office dan di semua tempat pengangkutan awam kan...lebih mudah lepas ni...


Some of the bloggers that attend the event.
From left: Ayue Idris, Yazid Izzat, Fakhrul Islam, Eyza & Sally


Some of the celebrities attended the event.
From left: Syahrul Rizwan, Fattah Amin, Ryzal Jaafar and Ungku Ismail.

Jangan lupa dapatkan Mamee Cool Tea dipasaran sekarang ye!

Post a Comment

5 Comments

  1. Ada flavours apa je, kak Sally?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada 3 jenis...biasa yg original, then ada bunga kekwa & green tea...

      Delete
  2. huwa...Syahrul Ridzwan!!!akak minat dia..OK, pas ni nak gi minum Cool Tea!hehehe

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!