Buat Duit Dengan Marketplace Tok Syed.


Lubuk Side Income dengan Marketplace Tok Syed | Zaman sekarang ni mmg kalau buat satu kerja je takkan cukup la..paling-paling kena ada 2-3 kerja baru la boleh hidup, ikut saranan menteri kan..Hahaha..terbaru ni kawan blogger ada share dengan Sally satu lubuk baru untuk tambah pendapatan dengan Marketplace Tok Syed.

Marketplace Tok Syed ni salah satu platform online dimana kita boleh guna semua akaun media sosial kita untuk share produk dan servis yang ada pada Marketplace Tok Syed. Kalau blogger pun boleh ada job review dari masa ke semasa.


Dalam marketplace Tok Syed ni ada 4 cara untuk buat duit iaitu :

↪ Melalui affiliate
↪ Jual beli produk yang disenaraikan di Marketplace
↪ Buat jobs yang available di Marketplace
↪ Menjadi pengedar produk Tok Syed

1) Melalui Affiliate

Umum tau secara ringkasnya Affiliate ni merupakan salah satu teknik memasarkan dan mengiklankan produk di internet. Program Affiliate ialah apabila korang menjadi orang tengah (agen) dalam mempromosikan produk orang lain melalui link affiliate dan akan mendapat komisen dalam jumlah tertentu jika ada orang membeli produk tersebut melalui link affiliate korang.

Sistem affiliate adalah satu sistem yang unik yang mana pihak affiliate manager boleh jejak rekod jualan, rekod komisen, rekod klik setiap agen affiliate mereka berdasarkan id (pengenalan). Affiliate amat sesuai untuk newbie yang baru nak berjinak-jinak dengan bisnes internet sebab semuanya disediakan oleh tuan punya produk/website.

Di Marketplace, terdapat satu fungsi “maintenance” yang membolehkan korang mendapat komisyen affiliate dari rakan-rakan yang korang refer. Kiranya makin ramai refer user kat platform korang, makin banyak la komisyen yang akan korang dapat.

Boleh daftar dekat link buat duit dengan affiliate.

2) Jual beli produk yang disenaraikan di Marketplace

Pada bahagian “My Marketplace”, akan dipaparkan beberapa produk. Korang sendiri boleh jadikan platform ini sebagai e-commerce korang. Setiap produk akan di review oleh pihak admin sama ada sesuai atau tidak dan biasanya akan disahkan dalam tempoh 24 jam. Jadinya tak payah la susah-susah nak develop website sendiri nak menjual dan mempamirkan barnagan yang korang jual.


3) Buat jobs yang available di Marketplace

Ini yang paling Sally suka sebab senang dan yang pasti berbaloi la nak online Facebook, Instagram setiap hari pun sebab semua job yang kita buat berbayar, selagi mana korang ada akaun media sosial seperti yang Sally ceritakan.

Kalau blogger pun ada projek review produk dibawah pengurusan Tok Syed juga yang boleh korang jana pendapatan. Gunakan skill menaip, menulis dan copywriting korang untuk mendapatkan duit. Senang je kan?

Kat bawah ni Sally senaraikan beberapa job yang korang boleh buat dengan Marketplace Tok Syed.
👉 Post review di blog korang
👉 Share post di wall Facebook korang
👉 Like page Facebook sesuatu perniagaan
👉 Follow account Instagram
👉 Share URL di wall facebook korang
👉 Buat review produk di account social media korang
👉 Blast mesej di group whatsapp telefon korang


Ini job yang baru je Sally buat, dengan share gambar atau link dekat Facebook je dah boleh jana duit jugak. Lagi bagus daripada scroll for nothing kan? Setiap job mempunyai nilai yang berbeza...Daripada RM1 sehingga mencecah ke RM150, mengikut platform dan requirements job yang ditentukan oleh pihak Tok Syed. Macam yang korang tgk Sally ada 3 job yang dah approved dan 1 job yang pending, total 3 job tu dah RM12. InsyaAllah kalau layak dapat la job RM150 tu, makin mencanak la naik..hehe..

4) Menjadi pengedar produk Tok Syed

Untuk cara ke 4 ini, korang kena hubungi pihak HQ Marketplace Tok Syed melalui WhatsApp (http://wasap.my/60168262990/Salam+Saya+Berminat+Jadi+Pengedar+TSD). Daripada situ mereka akan bantu korang untuk menjadi pengedar yang sah dan akan brief korang tentang menjana pendapatan sebagai pengedar produk Tok Syed.

Jadi bagi korang yang nak tambah pendapatan, nak mencari lubuk side income yang memberikan korang ruang untuk cari duit lebih boleh la cuba menggunakan platform ini..senang je sebenarnya nak jana pendapatan dari rumah. Yang penting kena rajin dan promosikan kepada orang ramai, gunakan media sosial dengan bijak!

Jangan lupa untuk mendaftar klik → Buat Duit Dengan Marketplace Tok Syed

Post a Comment

3 Comments

  1. All the best salaly, setuju zaman sekarang ni kena buat 2-3 kerja..nak2 kalau duduk kat KL ni setakat gaji 3000 memang x cukup kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat Kak...pulak yg tak keja ni lagi haru biru rasanya..hahaha

      Delete
  2. Thanks for sharing this, kak Sally. Kita pun tengah mencari cara nak buat duit lebih ni T_T

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!