Buffet Ramadhan 2017 | Imperial Chakri Palace, Suria KLCC


Buffet Ramadhan 2017 - Imperial Chakri Palace, Suria KLCC | Kalau masih tercari-cari kat mana nak berbuka puasa...korang boleh la ke Buffet Ramadhan di Imperial Chakri Palace, Suria KLCC yang akan mula menyediakan buffet bermula 30th May 2017. “Tantalizing Tastes of Thailand” akan menjadi tema untuk berbuka puasa di Imperial Chakri Palace.


Ada hampir 50 pilihan makanan yang pastinya semuanya mmg berkonsepkan MAKANAN ASLI DARIPADA THAILAND termasuklah makanan yang selalu menjadi tarikan dalam makanan Thailand; KERABU! Ada macam-macam pilihan kerabu contohnya macam kerabu mangga, kerabu betik dan yang paling special korang boleh makan the famous thai appetizer, “Mieng Kam”...dan ada jugak Samosa, Crispy Thai Spring Rolls, Thai Crispy Fried Noodles sebagai pembuka selera.





Kalau dah pembuka selera pun dah sedap macam ni...Sally mmg takkan pilih benda lain dah laa...hahahaha...mmg habis masa kat depan kerabu je pun dah boleh buat bahagia...tapi korang jangan la tiru Sally, sebab ada banyak menu utama yang sedap...

Kalau korang peminat makanan Thai, ada beberapa menu yang Sally nak suggest korang untuk cuba kalau korang pilih untuk berbuka di Imperial Chakri Palace...contohnya macam lamb in Thai Green Curry, udang masak dengan butter dan telur masin, sotong goreng kilas dengan telur masin, Tom Yam Seafood, daging masak black pepper sauce, Ayam Goreng Pandan dan ikan masak sweet & spicy.





Selain daripada tuu...kalau tekak korang Malaysia sangat...tahun ni ada pelbagai menu Malaysian favourites, termasuklah Rendang Daging Tok, Masak Lemak Gulai Daging, Ayam Kapitan dan Nasi Beriani.

Dekat live action stalls, ada juga disediakan sate ayam dan sate daging, Ikan Bakar dan Tom Yam Noodles (dengan pilihan pelbagai jenis mee) yang membuatkan kita rasa macam ada kat Thailand seketika.




Makanan Thailand dan pencuci mulut mmg tak dapat dipisahkan...Kalau korang teringin nak makan Pulut Mangga ke Red Ruby Water chestnut ke...kat sini ada...pastikan korang terjah kat bahagian desserts dulu takut nanti melopong pulak..hihihi




Selain tu ada jugak pilihan kuih muih Malaysia, pelbagai pilihan bubur macam pengat pisang, bubur jagung dan lain-lain lagi...menu-menu kat sini akan berubah mengikut rotation hari dia...ada 3 pilihan menu yang akan berubah sepanjang bulan Ramadhan.

Buffet Ramadhan di The Imperial Chakri Palace KLCC & Chakri Palace Pavilion “Tantalizing Tastes of Thailand” akan bermula pada 30th May 2017 dan dibukan bermula 7.00 pm setiap hari.

Harga buffet:
Dewasa : RM95.90++(KLCC) & RM85.90++ (Pavilion)
Kanak-kanak (6-10 tahun) : RM49.90++ (KLCC) & RM42.90 (Pavilion)
Warga Emas (> 60 tahun) & kanak-kanak bawah 6 tahun boleh masuk secara PERCUMA!

Early Bird Offer (minimum order 4 persons)
Purchase before 30th May2017 at RM75.90++ Per Adult (KLCC)
Purchase before 30th May 2017 at RM65.90++ Per Adult (Pavilion)
Early birds offer is applicable for period from 10th April 2017 – 30th May 2017 only.
Group Bookings BUY 5 FREE 1


Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi 03-23827788 (KLCC)/03-21431141 (Pavilion) atau 016-2277182 atau emailkan pertanyaan kepada marketing@chakri.com.my

Maklumat lanjut boleh tengok di berbuka.chakri.com.my

Post a Comment

5 Comments

  1. seronoknya dapat review buffet ramadhan :) menu makanan pon nampak menarik.

    ReplyDelete
  2. wowo kakak !!! blogging dari kejauhan keee tu =D

    ReplyDelete
  3. Banyaknya makanan, kalau fiza tak tahu nak pilih yang mana.

    ReplyDelete
  4. Wow! Makanan tu nampak sedap.tapi harganya pun 'sedap'... Huhu

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!