Korea Musim Luruh 2016 - Mencari makan di Myeongdong.



Huihh! Lama betul nak sambung cerita..hahahaha...daripada Autumn dah bertukar ke Winter dan dah nak masuk musim Spring, tapi baru la nak menyambung ni haaa...kalau nak baca entri yang sebelum ni boleh tengok kat:

Korea Musim Luruh 2016 - Yellow Cafe di Dongdaemun Market
Korea Musim Luruh 2016 - Apa yang menarik sekitar Dongdaemun Market?

Sebenarnya mencari makan kat Korea bukannya benda yang susah...ada je makanan yang boleh dimakan walaupun bukannya berstatus halal tapi jangan salah faham pulak...bukan semua benda yang kita nampak tu boleh makan...You're what you eat...

Gyeranppang




Kalau korang pernah baca entri 10 street food yang kita boleh cuba di Korea - Muslim choice!, korang mesti dah agak familiar dengan makanan yang ada kat Korea...atau dalam kata mudahnya, street food la..Ada beberapa makanan yang Sally jumpa yang belum pernah Sally cuba makan sebelum ni, contohnya macam Hodugwaja...Sebenarnya makanan-makanan ni ada je yang actually sama dengan makanan kat Malaysia, bukan nama dia ada perbezaan laa...


Street food dekat Myeongdong selalunya agak mahal berbanding dengan kawasan yang lain...Kalau Sally, prefer makan kat kawasan yang lain selain daripada Myeongdong...hahahaha...kalau dah kedekut tu...beza KRW 1000 pun boleh jadi punca! Hahahaha...Jangan lupa singgah Korean Dessert Cafe Sulbing, Myeongdong.

Post a Comment

2 Comments

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!