Buffet Ramadhan 2016 : "Citarasa Ramadan" di Hotel Bangi-Putrajaya

11:54:00 AM Sally Samsaiman 5 Comments


Haaa...buffet Ramadhan lagi...hahahaha...Kali ni Sally nak kongsikan buffet di Hotel Bangi-Putrajaya...Mereka menggunakan tema "Citarasa Ramadan" sempena buffet Ramadhan tahun 2016...

Seperti biasa Sally akan kongsikan antara menu pencuci mulut dan yang manis-manis kat sini...Terdapat pelbagai jenis kuih muih dan manisan yang ada...Kepada peminat kuih gulung @ kuih ketayap, kat sini special dia sebab setiap satunya dibuat panas-panas depan mata korang :)





Untuk lauk pauk, ada macam-macam jenis masakan kat sini...terutamanya masakan melayu...Sally jujurnya tak sempat nak rasa lauk pauk dia...tapi sempat jugak la cuit-cuit dalam pinggan ibu...sotong masak lemak cili api dia mmg sedap, lembut dan cukup rasa...









Pelbagai jenis kerabu.



Tauhu sumbat.

Terlalu banyak pilihan makanan kat sini...kesemuanya menu yang selalu kita temui dan ada jugak beberapa menu yang agak asing seperti serawa durian, ubi kayu rebus...


Sally suka nak ajak korang rasa makanan yang ada...Kalau korang berkesempatan nak ke Hotel Bangi-Putrajaya, korang kena cuba Mongolian BBQ...Ada pilihan daging atau ayam, tapi bagi Sally ayam dia lebih sedap dan berperisa...



Jangan lupakan kambing, sate ayam dan daging serta kuey teow goreng panas!

Dim Sum mereka pun sangat sedap...makan banyak pun tak muak...pau kukus pun ada...saiz dia comel-comel je...


Kalau korang berdekatan dengan Bangi/Putrajaya atau ingin berbuka di Hotel Bangi-Putrajaya, bolehlah buat tempahan sehingga 2 Julai nanti di talian 03-82102222 atau emel kepada alamat fb_reservations@hotelbangi-putrajaya.com.

Info lanjut leh dapatkan di :
www.hotelbangi-putrajaya.com

5 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Masker Penjagaan Wajah SAFI Rania Gold & SAFI Balqis White Trilogy

9:00:00 AM Sally Samsaiman 4 Comments



Asyik makanan sahaja...sekali sekala hendak juga kongsikan tentang barangan kecantikkan dan juga penjagaan diri...lagi-lagi sudah menghampiri musim perayaan...Korang semua tahu tidak yang sekarang ini SAFI sudah mengeluarkan masker penjagaan wajah SAFI Rania Gold & SAFI Balqis White Trilogy...?

Masker Keremajaan Wajah SAFI RANIA GOLD (RM 6.90)



Diperkaya dengan Bio Nano Emas 24K & Bio Hialunorik dengan Vitamin B3, masker unik 3D ini memberikan kesan efektif dan menyeluruh dengan menambahkan keanjalan kulit muka agar tidak lesu & kusam, serta sentiasa segar bermaya bermula dari dahi hinggalah ke bahagian leher. Masker ini juga bertindak mengunci lembapan pada kulit wajah sehingga 24 jam. Kehebatan Nano Gold Technology pula menghasilkan kolagen bagi mengurangkan garis halus agar kulit tampil muda remaja sebelum usia. Hasilnya wajah lebih segar, anjal dan cerah.

Masker Pencerah SAFI Balqis White Trilogy (RM 5.90)

Manjakan kulit wajah dan rasai kombinasi Nano Biowhite, Arbutin dan Kiwi yang kaya dengan vitamin C bertindak menyerap masuk ke dalam 3 lapisan kulit bagi menghasilkan kulit wajah yang halus mulus dan cerah dengan efektif. Hialuronik Asid pula membekalkan lembapan berpanjangan agar kulit wajah terasa lembab dan lembut. Gunakan masker ini selama 20 minit sebelum tidur dan nikmati kesegaran kulit wajah yang halus, mulus & cerah sempurna keesokan harinya!

Produk SAFI ini boleh didapati di seluruh Malaysia termasuk farmasi, pasaraya dan pasaraya besar utama. Untuk maklumat lanjut mengenai jenama SAFI sila layari laman sesawang SAFI, safi.com.my

4 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!