Mencari Insoles yang sesuai untuk kasut.


Kadang-kadang, bukan kasut yang bermasalah tapi tapak dalam dia yang kita panggil insoles yang menyebabkan kita tak selesa..Disebabkan nak ke Korea ni, dan mmg Sally akan berjalan dalam tempoh masa yang agak lama...Jadinya pemilihan kasut mmg sangat penting...

Beberapa minggu sebelum nak g trip ni, Sally cari jugak kasut baru tapi macam takde yang menarik perhatian...Sally nak beli sneakers, tapi tapak sneakers yang agak nipis tak sesuai untuk long walking distance...Ada yang berkenan pulak, takde saiz!

Jadinya terpaksa la recycle pakai kasut sports yang lama tapi Sally beli tapak insoles yang baru, yang sesuai untuk long walking distance dan yang penting sekali dapat kurangkan dan menjaga tapak kaki...Sebenarnya ada pelbagai jenis insole yang ada kat pasaran, dan yang macam Sally punya ni...Orthotics Insole, yang mana mengurangkan tekanan pada tumit kaki.


Dekat BATA ada jual beberapa jenis, contohnya macam gel massaging insoles, heavy user of sports and macam-macam lagi...Sally rasa untuk long walking distance, Orthotics Insole yang sesuai...Setiap kasut tu fungsi dia memang untuk melindungi kaki, tapi kita sebagai tuan punya kaki yang kena bijak memilih yang mana satu yang sesuai dengan aktiviti kita...Sama ada berlari, bersukan, atau berjalan!

p/s : I'm heading to Jeju Island now :)

Post a Comment

8 Comments

  1. Ooo baru siqah tahu kat BATA ada jual insoles. Baguslah camni selesa nak berjalan. Enjoy your trip sally =) Bestnya Jeju island 😍😍

    ReplyDelete
  2. Wow! Selamat bercuti! Baik beli shoe insoles ni daripada beli kasut baru ek. Lebih jimat.. Cuma kena kerat2 dia la bagi fit dengan saiz kasut kita kan?

    ReplyDelete
  3. Amboi bestnya Sally jenjalan lagi, jangan lupa makan makanan korea sampai lebam..hahaha

    ReplyDelete
  4. nampak tebal ni. mesti selesa bila pakai

    ReplyDelete
  5. Nani pun kalau nak beli kasut mesti tengok insoles dia. Kemainn orang bercuti ke Seoul. Happy holidayy !

    ReplyDelete
  6. Wah.. jenjalan lagi ya Sally... Selamat bercuti... Mmg kena ada kasut yg selesa kalau tak terbantut la mood nk jenjalan tu kan.

    ReplyDelete
  7. akk pun cmtu jugak...
    klu beli kasut mesti first tenngok insoles dia dlu...
    baru design..hihihi...
    udah² lah tu cuti...balik²...

    ReplyDelete
  8. Have fun kat Jeju Island! :)

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!