Hidup dengan makan gaji.




Sekejap je masa, tengok-tengok dah hujung bulan...masuk gaji gembiranya hati macam menang loteri...walhal gaji yang ada nampaknya tak sampai 30 minit pun...Bayar bil bil wajib, masuk tabung, beli barang dapur...tengok-tengok dah cukup untuk duit makan dan transport untuk 2-3 minggu berikutnya...

Sedihnya itulah realiti orang yang makan gaji kan...selalunya mengira detik bila la gaji nak masuk...Kalau yang jenis gaji masuk pada hari-hari yang spesifik, seronok la jugak nak mengira...ada company yang bagi ikut bila nak bagi...kadang awal, kadang hujung bulan...belum lagi yang ikut labour law, masuk sebelum 7hb!

Hahahaha...tapi Sally percaya, walaupun banyak dugaan...sebagai warga yang makan gaji..kita tetap akan ada cara nak hidup...selagi mana kita percaya rezeki tu Allah yang bagi...Sally pun alhamdulilah sebab dapat jana pendapatan dengan blog...Kalau tidak mmg mengira detik setiap hari setiap minit bila la akaun bank nak penuh balik..hahahaha...tapi macam yang Sally cakap laa, yakin dengan rezeki Allah, buat baik dan bahagiakan ibu bapa (doa mereka tu yang penting), kerja keras & ikhlas kan diri dengan tanggungjawab dan yang penting sekali...ikhlas dengan segalanya..

Tips lain, bersedekah laa...Takkan pernah miskin mereka yang bersedekah..

Post a Comment

2 Comments

  1. Sama la kita Sally. Bila la nak merasa gaji 10K sebulan kan.. Ameennn... HAHAHA

    ReplyDelete
  2. lumrah mkn gaji...bila dpt duit terpaksa dicatu ke sana ke mari...

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!