Detoks usus, cegah kanser dengan Campuran Minuman Botani Nia Vera & Nia Ultimate.

10:00:00 AM Sally Samsaiman 1 Comments


Menginjak ke usia remaja tua ni kan, badan makin lama makin susut je antibodinya...Bukan setakat Sally yang ada masalah tu, Sally rasa rata-rata manusia pun sama je...Makin lama makin kurang bertenaga...Penat jugak mendengar bebelan ibu tentang kaki yang sakit, cepat penat dan sebagainya...Walaupun begitu kesihatan tetap perlu dijaga dan, Sally rasa Sally dah dapat satu penyelesaian.



Nia Amira ni merupakan satu jenama baru keluaran Bumiputera kita...Campuran Minuman Botani Nia Vera & Jus Botani Nia Ultimate sangat sesuai dengan tubuh badan kita.. Kedua-dua jus ini sebenarnya diformulasi daripada bahan-bahan yang berkualiti tinggi dan tinggi antioksidan. Kesemua bahan ini memiliki kadar penyerapan yang tinggi.

Okay...Sally akan ceritakan satu persatu tentang Campuran Minuman Botani Nia Vera & Nia Ultimate.



Campuran Minuman Botani Nia Ultimate

Bahan-bahan yang terkandung dalam campuran minuman ni sangat banyak...dan jus ni sudah terbukti mampu bertidak sebagai anti-oksidan dan anti-kanser, menggalakkan pertumbuhan tisu dalam tubuh manusia, berfungsi sebagai bahan awet muda.

Ianya juga mampu merawat penyakit kencing manis, mengurangkan darah tinggi dan merendahkan paras kolesterol. Sangat bagus untuk proses pencernaan dalam badan kerana mengandungi pelbagai serat, zat besi dan vitamin daripada buah-buahan.

Nampak hebat sangat kan kesan yang mampu kita dapat daripada Campuran Minuman Botani Nia Ultimate, tapi apa bahan-bahan yang terkandung sebenarnya?

1. Manggis
Membantu menyeimbangkan sistem kelenjar endokrin disamping menyembuhkan peradangan.

2. Durian Belanda
Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi disamping melindungi sistem kekebalan tubuh.

3. Ekstrak Buah Naga
Diperkaya dengan serat yang membantu melancarkan sistem pencernaan manusia. Secara tidak langsung dapat menghindaar daripada risiko kanser usus.

4.Ekstrak Anggur
Mempunyai kandungan antioksida yang tinggi dan dapat bertindak menghalang racun radikal daripada terbebas dalam sel badan.

5. Ekstrak Kranberi
Merupakan sumber yang bagus dengan serat, vitamin C dan vitamin E serta dapat mengurangkan risiko mendapat penyakit jantung, darah tinggi, strok, kencing manis dan obesiti.

6. Habbatussauda
Mempunyai bahan komponen aktif seperti thymoquinone dab alpha-hederin yang dikenalpasti dapat bertindak sebagai anti kanser. Beberapa bahan akrif dalam esktrak ini juga dikenalpasti dapat bertindak juga sebagai antiradang, anti mikrob dan juga antiparasitik.

7. Ektrak Stevia
Merupakan pemanis semulajadi yang sangat sesuai untuk digunakan secara efektif untuk penghidap diabetes dan golongan pengguna yang mementingkan kesihatan dan penjagaan diri.

8. Ekstrak Biji Aprikot
Sangat kaya dengan B17 atau amigdalin untuk tujuan kesihatan umum terutama mencegah dan merawat penyakit kanser.

9. Kiwi
Mengawal kolestrok dan darah tinggi

10. Delima
Mengandungi antioksida yang bersifat anti kanser dan melambatkan proses penuaan.

11. Ekstrak Kurma
Kaya dengan vitamin, karbohidrat dan fiber..Ianya juga membantu mengurangkan kolestrol dalam badan.

12. Ekstrak Belalai Gajah
Bertindak sebagai antikanser, antidiabetik, antioksidan dan juga anti radang.

13. Epal Hijau
Mengandungi antioksida yang bersifat antikanser dan membantu sistem pencernaan.

Cara Penggunaan:
Ambil 2 sudu setiap kali, 2 kali sehari sebelum makan. Goncangkan botol sebelum digunakan..Korang boleh minum terus ataupun campur dengan jus buah buahan.


Campuran Minuman Botani Nia Vera

Nia Vera merupakan sejenis minuman yang dirumus daripada lidah buaya dan pati Kurma Ajwa (Kurma Nabi) yang diformulasikan bagi membantu mengekalkan kesihatan sistem penghadaman dan memperbaiki kesihatan secara keseluruhan.

Kalau korang nak tau, Kurma Ajwa kaya dengan kandungan serat yang tinggi, manakala lidah buaya mampu mengimbangkan pH optimum dalam usus. Gabungan kedua-dua bahan ini boleh membantu dalam proses penyerapan nutrien ke dalam usus, memudahkan proses penghadaman, membersihkan sistem pencernaan, mencegah masalah sembelit dan meningkatkan keupayaan sistem imunisasi. 

Sally masa pertama kali makan Nia Vera mmg terus bersih perut...hihihi...Seronok jugak la bila sesuai dengan badan kita..Harapnya boleh turun berat sikit lepas dah bersih usus tu kan..hihihi...

Nia Vera sesuai untuk diamalkan oleh semua golongan dan peringkat umur kecuali wanita yang sedang mengandung dan menyusukan anak.

Cara Penggunaan:
Ambil 3 sudu setiap kali, 2 kali sehari sebelum makan. Goncangkan botol sebelum digunakan..Korang boleh minum terus ataupun campur dengan jus buah buahan.

Sally rasa sangat berbaloi beli Nia Vera dengan Nia Ultimate sebab kapasiti setiap botol 1000ml atau bersamaan dengan 1 liter! Fuhh! Jarang kot ada produk yang kapasiti sebanyak ni dengan harga yang berbaloi...

NIA VERA (1000ML) = RM110.00
NIA ULTIMATE (1000ML) = RM120.00

UNTUK MAKLUMAT LANJUT:
☏ 019-370 9002 | ✆ 012-224 9047
FACEBOOK | INSTAGRAM


You Might Also Like

1 comment:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!