Buffet Ramadhan 2016 : Bangi Golf Resort


Seperti 2 tahun sebelum ni...Sally sekali lagi dijemput untuk menghadiri preview bagi Buffet Ramadhan di Bangi Golf Resort...Macam yang korang semua sedia maklum, buffet di BGR merupakan antara buffet Ramadhan yang menjadi pilihan Sally sejak saban tahun...



BGR akan menjalankan Buffet Ramadhan yang bermula dari 9 Jun sehingga 4 Julai 2016. Bangi Golf Resort Restaurant (BGR) merupakan salah satu daripada beberapa buah resort di Malaysia yang menerima Sijil Halal daripada JAKIM. Buffet Ramadhan di BGR ini menawarkan pelbagai jenis sajian istimewa sehingga hampir 200 pilihan!

Pada tahun ini, BGR membawa masakan dari Timur sebagai masakan utama mereka...Kalau korang teringin nak makan Selera Pantai Timur, especially Nasi Kerabu dan segala lauk sampingannya...Korang kena cuba kat sini...selain daripada Selera Pantai Timur, ada juga beberapa masakan tradisional seperti Rendang Daging Taik Minyak dan Sambal Sotong Kembang.


Di bahagian Masakan Ala Barat pula, para tetamu disajikan hidangan dengan sentuhan gastronomi istimewa seperti Krim Ayam Salai dengan Bawang Focaccia Panggang serta Sous Vide Eggs with Mushroom Espuma. Bagi pilihan masakan Barat yang lain yang lebih enak dan klasik, BGR juga turut menyediakan Beef Lasagna, dan Grilled Boneless Chicken with Creamy Mushroom Sauce.



Di BGR, menu kambing bakar merupakan specialty mereka dan manjadi antara menu yang paling cepat habis pada tahun lepas...So, kalau nak makan kat BGR nanti...jangan lupa cuba kambing bakar. Kalau korang yang tak makan kambing, boleh la cuba makan satay ayam dan daging yang turut menjadi antara menu penting...haiya! semua sedap ni macam mana...??


Dekat BGR ada bihun sup dan mee rebus jugak...



Kalau korang peminat makanan manis macam Sally, korang kena makan semua jenis desserts yang ada kat sini...dan yang paling special sekali ada gelato...gelato cendol! itu yang paling korang tak boleh ketinggalan masa berbuka kat sana!




Pendek kata, korang takkan ada masalah nak selarikan nafsu makan dengan kehendak tu sebab semua benda ada kat sini...tinggal bawak diri dan rajin berjalan jela...

Pada Buffet Ramadhan tahun ini, Bangi Golf Resort akan memperkenalkan konsep ruang dapur terbuka. Ruang moden yang baru dibina ini akan memaparkan 'hiburan di dapur', yang membolehkan tetamu menyaksikan secara langsung chef-chef BGR menyediakan hidangan dan berinteraksi dengan mereka. Pada masa yang sama, tetamu akan dihiburkan dengan alunan muzik Melayu Tradisional yang didendangkan secara live oleh sebuah kumpulan kugiran dari 6:30 petang sehingga 9:30 malam setiap hari.

BGR juga menyediakan sebanyak 800 tempat letak kereta percuma. Kemudahan lain seperti surau lelaki dan perempuan juga disediakan untuk keselesaan tetamu. Jangan risau sebab kawasan dia mmg sangat selesa dan sesuai untuk majlis berbuka puasa bersama rakan atau ahli keluarga...

Untuk tempahan boleh la hubungi mereka, sebab kalau buat tempahan awal, boleh dapat harga yang lebih murah...hehehe...sebab kalau walk-in harga lain tau!

Dewasa : RM58/pax
Kanak-kanak : RM29/pax


Bangi Golf Resort Restaurant

Alamat: No1 Persiaran Bandar, Bandar Baru Bangi, Selangor 43650, Malaysia

Koordinat GPS : 2.95716N, 101.76518E

Tempahan & Pertanyaan : + (60) 3-8925 3728 / + (60) 3-82100265

Waktu Beroperasi: 6:30 pagi sehingga 9:30 malam setiap hari.
Additional Contact :
Nurul Atikah (012-343 1375)

Post a Comment

5 Comments

  1. aduhhh menggoda betul gambar2 makanan kak sally posted tuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. terkejut baca taik minyak haha :D

    sy tak ingat sy pernah pergi buffet ramadhan ke tak. macam tak pernah. sobsss

    ReplyDelete
  3. affordable sangat harga buffet tu. tempat lain semua rm100+

    ReplyDelete
  4. Tiap2 tahun never failed attend ramadhan buffet BGR....Tp tahun Ni x byk pilihan

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!