Majlis Perasmian AEON Mall Shah Alam oleh DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj.


Rasanya warga Shah Alam khusunya memang dah sedia tahu yang AEON Mall Shah Alam sudah pun dibuka kepada umum sejak awal Mac yang lepas..Sally berbesar hati dapat sama-sama meraikan Majlis Perasmian AEON Mall Shah Alam yang telah dirasmikan oleh DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj, pada 22 Mac yang lepas.

Rasanya ini kali pertama Sally dapat melihat Majlis Perasmian yang dirasmikan oleh kerabat Di-Raja di Malaysia...Terasa bangga sekejap la kan..hihihi...Walaupun diadakan secara serba sederhana, tapi masih lagi meriah...



Dalam majlis tersebut, Baginda Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj turut memperkenan bagi menyerahkan cek sumbangan daripada pihak AEON kepada beberapa buah badan kebajikan yang berada di sekitar Shah Alam, Klang dan Selangor.



Baginda berangkat meninggalkan majlis sekitar pukul 12.30 tengahari. Ianya satu penghargaan kepada pihak AEON dan juga rakyat Shah Alam kerana dapat bersama-sama dalam Majlis Perasmian AEON Mall Shah Alam oleh DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj.

Sedikit info mengenai AEON Mall Shah Alam...AEON Mall Shah Alam merupakan cawangan AEON Mall yang ke-25 dibuka di Malaysia. Uniknya mall ini sebab ianya diinspirasikan daripada 4 musim yang berada di Jepun selaku negara asal yang membawa masuk AEON ke Malaysia dan juga dekorasi luarannya diambil daripada senibina Masjid Shah Alam yang tersergam indah.

AEON Mall Shah Alam berkeluasan 1.5 juta kaki persegi dan mempunyai 2,500 ruangan letak kereta. Di dalam AEON Mall Shah Alam mempunyai hampir 160 kedai yang mewakili beberapa fesyen, servis, F&B dan kiosk kecantikkan serta lain-lain...

Bagi mereka yang belum pernah ke Jepun atau merindui suasana Jepun, AEON Mall Shah Alam yang bertemakan 4 musim di Jepun telah menyediakan beberapa ruangan yang berkonsepkan musim sejuk, musim panas, musim luruh dan juga musim bunga.


Post a Comment

3 Comments

  1. Perghhhh terbaik la Kak Sallyyyyyyyy. ☺☺☺

    ReplyDelete
  2. bertambah lg 1 shopping mall kt shah alam... ;-)

    ReplyDelete
  3. teringin nak gi.
    ada baca kat mana ntah, best aeon shah alam ni.

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!