Jangan jadi baik, nanti kena pijak kepala.

8:30:00 AM Sally Samsaiman 15 Comments


Tajuk entri...
Jangan jadi baik, nanti kena pijak kepala.
Rasanya rata-rata kita pernah dengar kawan-kawan, sedara mara cakap...even senang kata Sally jugak pernah cakap benda ni kat ibu...sebab kebaikkan ibu atau mama Sally selalu orang balas dengan kejahatan...kadang-kadang rasa dendam kat orang...dendam kat manusia yang selalu pijak kepala orang untuk kepentingan diri...Kalau la santau tu tak menjadikan kita kufur, mmg dah lama Sally ngantor santau kat mereka-mereka yang kurang ajar neh..!

Tapi...bila meningkat dewasa ni...Sally semakin faham dengan rata-rata perangai manusia...kadang-kadang boleh baca apa yang tersirat kat hati kadang tu tidak...Pada kita mungkin niat membantu, pada orang mungkin niatnya nak menganiaya kita...

Senang kata, tepuk dada tanya la hati...perlukah menjadi bodoh sentiasa dipergunakan, atau menabur kebaikkan tanpa mengira apa yang akan jadi...Mungkin sebab mama dan ibu Sally ni dedua jenis hati lembut...buat la apa pun, dorang mesti kata takpe...tapi kita la yang sakit hatinya bila terkenangkan apa yang orang buat kat mak kita kan...

Hati kita..kita yang tentukan...hati manusia, susah nak tau apa isinya...Semoga mereka-mereka yang menganiaya ibu dan mama Sally terima la balasan setimpal atas apa yang mereka buat kat mereka..

15 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!