Button bagde obsession!

3:59:00 PM Sally Samsaiman 15 Comments


Bersih kan beg?

Hahahaha...ni sebab baru basuh...lepas Sally basuh tu baru Sally perasan...banyaknye weh button badge kat beg ni...masa nak cabut nak basuh tu tak kisah sangat...tapi bila nak pasang balik kat bag...terus macam...weh...banyaknya button badge! (lagi sekali)

Dah la banyak CNBLUE...nampak sangat oii minat yang terlampau kat dorang...hahaha...takde la...Sally mmg jenis suka menyimpan...suka membeli...dan suka menempah benda yang bukan-bukan...tu la pasal kakak selalu cakap, 

"Kau ni boros laa!"

Sekarang baru paham kenapa...

-____-''

15 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Persepsi anda pada seorang yang bergelar bekas banduan..?

10:46:00 AM Sally Samsaiman 14 Comments

Semalam...masa Sally dalam perjalanan nak ke Kelana Jaya...ada seorang lelaki datang approach Sally...dia bagi salam dan terus memperkenalkan diri sebagai Ahmad dan dia bagitau Sally yang dia merupakan banduan yang baru dilepaskan daripada penjara Kajang setelah 12 tahun ditahan...

Katanya dia hanya mempunyai RM30 dan memerlukan lagi RM15 untuk beli tiket pulang ke Mersing, Johor...dia ada jugak bagitau yang dia dah bertanya pada ramai orang...tapi ramai yang memandang jijik dan tak kurang jugak yang memaki hamun dan menghalau dia sebab status "bekas banduan" yang dia pegang...Ada yang tak percaya, ada yang berlagak bagus dengan memberi ceramah dan terus berlalu pergi, tak kurang jugak yang hanya mendengus dan menunjukkan ekspresi wajah yang kurang senang...Kalau tak nak bagi RM15 tu...tak payah bagi...tapi tak perlu la menghina...dia tu manusia jugak...ada hati, ada perasaan, ada maruah...


Sally tak kisahkan RM15 yang Sally bagi tu...tapi Sally kisahkan persepsi dan mentaliti orang melayu yang suka menghukum atas dosa silam seseorang...kita kena ingat...setiap manusia tu pernah melakukan kesilapan...dan dia dah terima balasan atas dosa yang dia pernah lakukan...kita ni tak perlu nak sambung hukum dia...

Jujur kata, ahli keluarga Sally pun ada yang merupakan bekas banduan...tapi mereka dah berubah...dah bekerja elok...dah mampu nak mendirikan rumah tangga...dah mampu nak berdikari sendiri...Mmg la sedikit sebnayak status "bekas banduan" tu menyebabkan mereka susah nak dapat kerja...susah nak buat itu dan ini...tapi itu tak menghalang mereka daripada berubah menjadi manusia yang baik...

Niat Sally semalam...RM15 yang dia mintak tu...biarlah digunakan untuk dia pulang ke pangkuan keluarga...Jujur kata, Sally pun masih ada perasaan ragu-ragu yang dia tu tipu...mentaliti kan...tapi kalau betul yang dia mmg sedang bermasalah...at least, I have try my best to help him...dia tipu ke tidak tu urusan dia dengan Allah...urusan Sally dengan dia tamat masa tu...Kita niatkan je untuk bersedekah...

14 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!