Tiba-tiba satu perasaan timbul.

4:58:00 PM Sally Samsaiman 15 Comments

Sally dah banyak kali rasa macam ni...sampai tahap kadang-kadang tu nak kat stress tu tidak la..tapi ada sedikit terkesan la dekat hati....

Dalam division Sally, ada 6 orang perempuan...3 dah berkahwin, sorang akan berkahwin pada hujung tahun ni dan seorang lagi pada awal tahun hadapan...Jadinya yang tinggal cuma Sally je masih takde hala tuju...Bos tanya, "Kau bila nak kawin Sally?" .. speechless sekejap....sambil ketawa yang hanya Sally tau maknanya...

Lepas kenduri kahwin kakak Sally dua minggu yang lepas, Sally agak berada pada tahap tekanan bila ada beberapa orang tua kategori mulut puaka yang bertanyakan pasal giliran Sally untuk naik pelamin...kalau korang perasan yang abang sally kawen pada tahun 2013, kakak Sally pada tahun 2014...Jadinya mereka mengandaikan yang Sally akan berkahwin pada tahun 2015...

"Kakak kamu dah, abang kamu dah...kamu bila lagi nak kawen?" - Si Puaka 1

"Saya tgh sambung degree ni...lepas ni nak sambung Master dengan PhD..lambat lagi kot.." - Sally

"Belajar tinggi-tinggi mmg tak kawen la kamu nanti..." - Si Puaka 1


"Kamu ni bila nak kawen..? - Si Puaka 2

Sambil gelak, "Lambat lagi ni makcik...calon pun lupa nak cari.." - Sally

"Dah umur 24 tahun kalau takde calon, mmg tak kawen la kamu.." - Si Puaka 3

"Eh, camtu ke...kalau camtu mmg takde jodoh la saya.." - Sally

"Camne nak ada calon, kena kurus dulu la...baru ada orang nak...ini nak bawa diri pun susah.." - Si Puaka 3

"Orang gemuk la comel...!" - Sally

"Kamu je rasa macam tu...kalau tak kurus mana nak ada jodoh..tengok macam kakak kamu tu.." - Si Puaka 3

"Takpe la...saya kawen jela dengan orang gemuk jugak..." - Sally

(Tak tau datang daripada mana Si Puaka 2 ni balik...)

"Lelaki kalau gemuk pun nak cari perempuan cantik je..." - Si Puaka 2

"Nak kata saya tak cantik la? Pastu kalau nak kawen kena kurus..?" - Sally

Rasa tak sanggup nak bagi korang tau selanjutnya...sebab Sally yang ingat ni pun rasa sedih..tak mampu nak ekspresikan macam mana...Kalau ikut hati, mau kena flying kick makcik puaka bertiga tu...Nak kata sedih tu ada la sikit...mgkn ye, bentuk fizikal Sally tak la seindah yang manusia bayangkan dalam novel...kadang Sally pun stress...tapi dah Allah jadikan macam ni...apa nak kata..? Tak elok kalau kita benci dengan kejadian Allah kan..?

Walau sebenarnya Sally dah lali sangat dah dengan pertanyaan bila nak kurus, bila nak kawen, kenapa takde pakwe, kenapa makin besar dan banyak lagi kenapa kenapa yang rasa dorang semua mintak kaki ni naik kat kepala je bila tanya...Cuba la tanya..bila nak kaya ke, bila nak sambung belajar ke...bila nak g haji ke..takde la sakit hati sangat...

Nak kata Sally makan hati...rasa benda tu dah bertahun dah Sally alami...tapi tipu la kalau takde sekelumit pun rasa marah, sedih dalam hati kan...dah namanya pun manusia..bukannya robot...kang kalau jadi heartless...mau gempar Malaysia ni haa...

Cuma Sally nak cakap...kepada makcik-makcik kat luar sana...kat korang jugak...Kalau nak tanya kat kawan-kawan, sepupu sepapat ke kan..berlapik la sikit...jangan la tanya direct...kalau kena manusia yang berhati kering macam Sally takpe...boleh gelak lagi...kalau kena kat orang yang jenis mudah tersentuh hati dia..buatnya kena maki tak ke saja je tempah tu...belum lagi betul-betul dia tak kawen...lagi parah...

Jodoh tu macam yang Sally dah bgtau banyak kali...

Sila la baca lagi dan lagi...


Aku ni dah lali..
Jangan sampai aku maki..
Mudah dan pasti...
Kau jaga diri sendiri...
Sebab kau pun sama tak berlaki...

-____-''

15 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Happy 24th Birthday, my Bintang Penyembuh! :)

11:36:00 AM Sally Samsaiman 12 Comments


Happy Birthday my dear Bintang!

Hehehehe...Najmul Asyifa' (Bintang Penyembuh)... kalau korang pernah baca entry bintang kesayangan saya, mesti korang dah kenal Syifa' kan...


Bintang sayang...

I tau you dah lalui banyak benda...daripada suka sehingga duka yang I sendiri rasa masih berparut...sehingga la kehilangan arwah adik...I tau you sedih..I tau you rasa lost...tapi you kena ingat...you will always can count on me..You kena sentiasa kuat utk mama, kakak dgn adik...

To my dearest star,

It's your birthday dear, lets celebrate the happiness, love and memories together. Forget all worries and bad memories of past year and embrace the new exciting and successful coming year of your life.

A friend is not only person who knows your secrets and flaws, but also understand you and accept you as you are. Thanks for being a good friend of mine. May Allah bless you and may all your wish and dreams come true...

I love you..

12 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Wordless Wednesday! [Teaser]

11:00:00 AM Sally Samsaiman 7 Comments





7 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Wordless Wednesday! [Kiki & Pak Janggut]

9:30:00 AM Sally Samsaiman 6 Comments


Sila buat ayat yang bersesuaian...


Kiki : __________________________
Pak Janggut : _____________________________

6 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Wordless Wednesday! [Lemon Cheesecake]

9:26:00 AM Sally Samsaiman 6 Comments


Yang ni pun jual jugak...

1/2 kg - RM 30
1 kg - RM 60

Self-pickup area Ampang, KL.

^_^

6 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!