Jangan gunakan kelemahan orang sebagai senjata.

4:32:00 PM Sally Samsaiman 32 Comments

Firstly, abaikan pasal Can't Stop album tu...pandang dekat wording tu...hehehe...
Secondly, abaikan kesalahan grammar tu ye...hahaha...

"I know (met) someone who is very cruel and wise in persuading me using my biggest weakness.."

Apa yang korang faham daripada status FB sally ni..?

Menggunakan kelemahan orang lain sebagai senjata untuk berjaya...selalunya kalau kita tengok dalam drama melayu, orang kaya akan menggunakan wang yang banyak sebagai sogokan kepada si miskin yang memerlukan untuk mencapai hajat mereka...

Ataupun kalau dalam cerita international, culik ahli keluarga atau orang yang tersayang supaya si hero ni akan keluar dan pergi menyelamatkan mangsa...

Satu yang dapat disimpulkan kat sini...ialah manusia sanggup buat apa sahaja untuk berjaya...walaupun terpaksa menganiaya orang lain ataupun dalam kisah ni, menggunakan kelemahan orang lain sebagai senjata untuk berjaya...setiap manusia tu ada kelemahannya, dan jangan lah kita yang mengetahui kelemahan mereka sebagai cara untuk menjatuhkan mereka. Tak semua manusia sempurna, dan jangan terkejut jika ada yang menggunakan kelemahan kita sebagai senjata mereka kelak...

p/s : orang yang tahu kelemahan Sally dah lakukan yg "terbaik" semalam....tahniah!

32 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

10 Weight loss tips.

11:00:00 AM Sally Samsaiman 22 Comments


oh man! Sally buat no 3 je...padan la sama besar je nampak..hahaha...

22 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Hello Dunia :)

8:49:00 AM Sally Samsaiman 9 Comments


Salam pagi jumaat...

Jangan lupa baca surah Al-Kahfi harini ye...banyak manfaatnya...

sorry...sally busy sikit kebelakangan ni...terlalu banyak kerja dan juga assignment yang memerlukan sally bagi perhatian kat mereka...sampai terabai la blog....Nanti kalau dah free sikit, sally akan jengah ke rumah korang pulak ye..ihikkksss...

Love & Hugs!

9 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!