Menderma Organ.

4:30:00 PM Sally Samsaiman 39 Comments

Banyak yang sally dengar pasal menderma organ...ada yang takut, ada yang saje tak nak ambil tau..ada yg mmg ngeri...ada yang kata...nanti bangkit masa kiamat banyak organ takde tak elok...

Pada sally, persetankan orang nak kata apa...niat sally membantu..hanya satu...dan tu la satu-satunya niat yang sally ada masa sally mendaftar untuk menjadi penderma organ...Sally tak kisah la nanti masa sally dah meninggal dunia, badan kosong or whatsoever...

"Malaysia mempunyai kadar kematian akibat kemalangan jalan raya yang sangat tinggi. Kebanyakan mangsa terdiri daripada golongan muda yang mempunyai tahap kesihatan yang baik. Sekiranya waris kepada mangsa kemalangan ini bersetuju untuk mendermakan organ dan tisu, lebih ramai pesakit yang memerlukan pemindahan organ akan dapat diselamatkan tanpa menunggu masa yang lama. Sehingga kini, lebih daripada 17,000 orang pesakit yang berada dalam senarai menunggu organ terutamanya buah pinggang."

Kita selalu rasa, kalau kita derma duit je dah boleh selesaikan masalah...sally sentiasa letakkan diri sebagai antara 17,000 orang pesakit yang menaruh harapan nak hidup...lagipun apa la salahnya kita derma benda yg kita dah tak guna selepas kita meninggal dunia..?



Untuk mendaftar boleh ke pautan berikut : http://www.dermaorgan.gov.my/

Derma darah pun boleh selamatkan ramai orang....Jangan ingat sally tulis entry ni sebab nak paksa korang ikut jejak langkah sally..tidak...dan tak pernah terlintas...cuma sally nak kongsi dan beri sedikit kesedaran...semua yang kita ada ni milik Allah SWT...tiada salahnya kita beri kepada yang memerlukan...InsyaAllah ada bahagian kita di akhirat sana...

39 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Asalkan makan je, jemput sally.

2:21:00 PM Sally Samsaiman 34 Comments

Referring to this post,


Percaya lah...zombie comel kat atas ni mmg suka makan...dia suka cuba makanan...dia suka cari makan...dia suka benda makan-makan ni...please do not feed the zombie unless you've got a nice food...

Alkisahnya, semalam keluar date dengan cik chipmunk dan encik barney nya...hehehe...actually lama dah dia ajak sally ke sini..cuma ada sikit kekangan masa...tu yang tergendala...jumpa dengan dia dalam pukul 11am camtu..hehehe...

tapi terkilan sebab takde gambar dengan dia...hehehe...next time kita g lagi...sape nak ajak sally g makan, sila klik SINI...sambil-sambil kumpul duit kan...mana tau kot ade rezeki...hehehe..thank you!

p/s : Sally tgh migraine ni...kurang sikit blogwalking ye...maaf...

34 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!