Sakit gigi :'(

12:40:00 PM Sally Samsaiman 26 Comments



Ye...sejak kelmarin lagi sally dah kena sakit gigi...huwaaaa...sakit wooo....nak kata ada lubang kat gigi...takde pulak...gusi pun sihat je....entah la...rasa berdenyut je gusi sebelah kiri ni...sakit...nak makan susah...nak tido pun sakit....

dah macam-macam petua sally cuba...
  1. Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam.
  2. Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.
  3. Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat.
  4. Gigit tiga kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang gigi dan tutup dengan kapas.
  5. Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas. 
  6. Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi. 
SUMBER

Sampai dah tak tau nak buat ape dengan gigi ni...sampai ke kepala sakit dia...pening kepala sampai migraine...sakit sangat...

Ada petua lain tak..? :'(

26 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Malaysia negara paling gembira.

11:00:00 AM Sally Samsaiman 13 Comments



Bila baca Berita Harian pagi tadi...rasa nak ketawa pun ada....rakyat Malaysia merupakan rakyat yang paling gembira di Asia...hahaha...mmg kelakar...tapi betul jugak laa...kalau kita tengok negara-negara luar...contohnya Korea, rakyat dorang sebenarnya ramai yang stress dan ramai yang memilih untuk membunuh diri bila dah tak tahan dengan desakan hidup...

Tapi kat Malaysia, yang rata-ratanya rakyat melayu dan beragama Islam...sally rasa kalau kita stress pun, dengan membaca al-quran or berzikir...sedikit sebanyak boleh kurangkan rasa tekanan dalam diri tu...kan..? tak tau la orang lain...tu bagi sally laa...

Dan sally sokong artikel ni sebab sally merupakan salah satu rakyat Malaysia yang gembira juga....sebab bulan ni dapat bonus...hehehe...alhamdulillah...and bos sponsor g bercuti bulan depan...hehehe...pergi kemana tu..? itu nanti sampai masa sally reveal...okay..?

p/s : I'm started to fall in love with 2014...

13 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Hmmmm... ~

8:30:00 AM Sally Samsaiman 6 Comments


Kebenaran adalah satu konsep yang abstrak. Apabila kita menyetujui sesuatu pekara maka kita akan mengatakan pekara itu benar, ataupun mengakui pekara itu membawa kebenaran. 

Tapi kadang-kadang kita takut nak bercakap benar...mungkin ada sebab yang menghalang...tapi kalau kebenaran yang pahit tu lebih baik diluahkan, maka luahkan...takut-takut kalau disimpan menjadi penyebab penderitaan orang lain...

6 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!