Pisang rebus untuk sarapan!

11:28:00 AM Sally Samsaiman 22 Comments

Selamat pagi....!

Harini Sally breakfast pisang rebus...eh, pisang rebus...? Selalunya orang makan pisang goreng, pisang cheese yang tgh famous sekarang atau cekodok pisang kan...hari ni Sally nak kenalkan korang dengan pisang rebus...kalau yang dah biasa dengar tu baguslah...tu tandanya korang mmg penggemar makanan macam Sally...hahahaha...

Takdelaa....pisang rebus ni sebenarnya makanan zaman dulu-dulu...kadang-kadang makan ubi rebus...kadang tukar la kepada pisang...sebab dulu-dulu mana ada nak makan goreng-goreng macam kita...nugget, fries pun tak wujud...Sally ni pulak mmg suka makan benda-benda macam ni...dok teringat labu yang ibu bawak daripada kampung...nak buat cucur labu la gamaknya..hahahaha

http://rumahpinggirbandar.blogspot.com
Tak susah pun nak sediakan...rebus je pisang sampai empuk lepas tu makan...hehehe...Nak lagi ummphhh...korang gaulkan kelapa parut dengan gula halus sikit...lepas tu makan dengan pisang tadi...Allahu...terliur Sally yang tgh menulis ni...nasib baik ada bekal bawak g office..hahahaha...

Back to basic la sekali sekala...asyik makan western je kan...ihiksss...

p/s : Takde gambar pisang Sally sbb dengan rakus dah masuk dalam perut..muahahaha

You Might Also Like

22 comments:

  1. Akak smp skrg masalah utamanya nak kurus sbb suka sgt makan pisang!! Hurm takat satu tu celah gigi jer.. Macam mana nk kurus mcm tu!!

    ReplyDelete
  2. wah saya tak pernah cuba lagi :D

    ReplyDelete
  3. Salam singgah isnin dik Sally...wahh...sedapnya pisang rebus...makan cecah dengan kelapa parut yang dah di campur gula...tambah sedap...

    ReplyDelete
  4. Ok...x pnh mkn...boleh cuba nanti ni...

    ReplyDelete
  5. Lamenye tak makan pisang rebus...;)

    ReplyDelete
  6. woahh dah lama tak makan.. dulu kecik2 slalu suruh arwah nenek buat pisang rebus ni.. hehe..

    ReplyDelete
  7. dulu-dulu mmg slalu jugak mak buat pisang rebus ni. sedap:)

    ReplyDelete
  8. amboi! macam sodap! orang disini terliur! ehheheheh :D

    ReplyDelete
  9. Eh, xpernah dengarlah pisang rebus.. nampak macam sedap. :)

    ReplyDelete
  10. tak pernah lagi makan pisang rebus..

    ReplyDelete
  11. alahai..sedapnye sally,peberet ni

    ReplyDelete
  12. Bila tengok pisang rebus rasa sayu je hati akak ni..masa kecik2 dulu kami orang susah.ayah tak tau kemana.mak pulak tak bekerja.tak de duit nak makan.mak rebus pisang je bagi akak dengan adik beradik makan..kadang2 makan bubur nasik campur gula je..

    Disebabkan susah sangt masa tu mak terpaksa tinggal akak dan adik beradik kat Opah.sebulan sekali je mak balik tengok kami.Kadang2 pikir,balik ,baik kami makan pisang rebus selamanya dari berjauhan dengan mak...

    ReplyDelete
  13. Sedapnya... Cicah dgn nyok minum dgn ayaq kopi panaih.. Best ni..

    ReplyDelete
  14. Uishhh dah lma plak lya x mkn pisang rebus..tringt dulu2 masa sklh rndah slalu sarapan ni

    ReplyDelete
  15. Suka gak.baca je pun dh terliur.tapi lg prefer buat minum petang . Hihihihi.

    ReplyDelete
  16. eh, memang favourite kita la makan pisang ni.
    dlm peti mesti kena ada cik Sally.
    somehow saya rasakan,
    bila lepas lunch,
    nak memerut pun jadi senang..
    hew hew hew..

    ReplyDelete
  17. First time ni dengar pasal pisang rebus. Rasa macam katak bawah tempurung pula >.<

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!