Cuaca sekarang....

1:04:00 PM Sally Samsaiman 14 Comments


Sekarang ni cuasa sangat la tak menentu kan...sekejap hujan...sekejap panas terik matahari...sekejap lagi ribut yang entah dari mana-mana datangnya...terkadang kita yang duduk dalam pejabat ni pun rasa takut jugak...mmg tak senang duduk jadinya...fikirkan apa akan jadi..kalau-kalau itu...kalau-kalau ini...

Kadang-kadang bila tengok berita...sedih jugak bila ada beberapa kemalangan, ada kejadian yang merosakkan rumah dan tempat tinggal, harta benda semua...Masih bersyukur kerana tak kena pada diri sendiri dan masih mendoakan supaya takde bencana lain yang akan menimpa saudara mara seagama, sebangsa, yang satu Malaysia kita ni haa...

Err...sebenarnya nak cakap...nak suruh jaga diri, jaga kesihatan, jaga harta benda...mmg la malang tu tak berbau, tapi tak salah kan kalau kita cuba cegah...Selalu la berjaga-jaga supaya kita dapat elak bencana...tapi kalau dah terkena tu kiranya mmg dah takdir Allah...kita yang berjaga ni pun kalau dah itu takdirnya...mmg tak dapat nak elak...


You Might Also Like

14 comments:

  1. take good care of yourself cik sally

    ReplyDelete
  2. betul tu , cuaca pelik2 skrang . amin . . mintak2 dijauhkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama la kita cuba elakkan...banyakkan berdoa semoga kita dijauhkan :')

      Delete
  3. tulah, takut tengok ribut sana sini..semoga dijauhkan

    ReplyDelete
  4. Take care kakak , jumpa Sabtu ni !

    ReplyDelete
  5. Sally pun jaga diri ya..
    memang cuaca tak menentu. tengok CT da seseme kus kus ni hahaha

    ReplyDelete
  6. Kat cne kk asal ptg mula hujan

    ReplyDelete
  7. Eh, apa pulak ada gambar winter tu...? nampak sangat nipu kamu ni...

    hehe

    ReplyDelete
  8. Yup... Cuaca tak menentu skrg ni..

    ReplyDelete
  9. Cuaca dekat sini pun tak menentu. Bumi kita ni dah sakit.

    ReplyDelete
  10. skrg scary jugak bila ribut menyerang. mcm kat ofis hari tu, nampak sendiri zink berterbangan melayang mcm kertas a4.. cantik je landing sebelah kereta sy. huhu

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!