Bersyukur dalam kegembiraan.

10:16:00 AM Sally Samsaiman 12 Comments


Selalu kita dengar...orang cakap pasal nikmat bersyukur..kita kena bersyukur...bla bla bla...tapi kadang-kadang tu mesti akan ada satu-satu masa bila keinginan kita mengatasi pemberian yang Allah berikan...manusia, nafsu dan kehendak tu tak dapat dipisahkan...


Kalau kita nak bahagia..nak gembira...bersyukurlah dengan apa yang kita ada...sebab tak semua orang bernasib baik macam kita...Mungkin kadang-kadang tu kita dapat apa yang orang lain impikan...kadang-kadang tu terbalik...

Percayalah...Allah tahu sebaik-baik perkara yang kita perlukan walaupun kadang-kala bukan benda yang kita inginkan...So, keep focusing on your life...Don't ignore whatever HE gives you...HE know best...Choose to be positive and having a grateful attitude is going to determine how you're going to live your life in future....

Be happy! =)

You Might Also Like

12 comments:

  1. biasa kita tgk org lbh drp kite sbb tu kite sll rsa x bsyukur...cube tgk org yg krg drp kite, mesti kite rsa kite dh hebat sgt hehe

    ReplyDelete
  2. indeed.. thanks for remaining dear... =)

    Jemput singgah sini #imladyadie

    ReplyDelete
  3. Manusia mana pernah puas dengan apa yang dia miliki. Setuju sesangat!

    ReplyDelete
  4. ya, Allah jua sebaik-baik perancang...Alhamdulillah, dengan apa yang dimiliki...

    ReplyDelete
  5. X smua org miliki spt apa yg kita miliki skrg

    ReplyDelete
  6. Owhh ya tepung magik tu lya bli kat cne area tmpt lya kja hhee

    ReplyDelete
  7. pendek kata, kena bersyukur serba serbi baru rasa sempurna hidup ni.. mcm tu ye cik Sally?

    ReplyDelete
  8. Salam singgah petang dik Sally...setuju sangat...bersyukur dengan apa yang telah di kurniakan dan di miliki..

    ReplyDelete
  9. Betul tu kak Sally, setuju sangat :D

    ReplyDelete
  10. bersyukur dengan apa adanya. kekurangan yang kita rasa mungkin sebenarnya kelebihan untuk orang lain T.T aaaa renungan.

    ReplyDelete
  11. Betul betul betul sally.. kadang2 kalau rasa down dengan sakit deno kan, ingatkan balik diri sendiri deno ni sangat beruntung sebnrnya,,, Allah... DIA sebaik-baik perancang untuk kita :')

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!