Thursday, September 11, 2014

Kadang-kadang ....


Pernah main "Monkey Bar"...?

Selalunya orang main benda ni untuk kuatkan otot kan...

Tapi ramai tak sedar...dalam kita mengembara nak habiskan cabaran tu...kita terpaksa lepaskan sesuatu untuk teruskan perjalanan kita...sama jugak macam hidup...Dalam hidup ni...kita kena buat keputusan, kena ambil keputusan...dan kadang-kadang...kita kena lepaskan sesuatu untuk masa depan...

Pilihan.

Itu pun salah satu sebab untuk kita melepaskan sesuatu...kadang-kadang kita kena membuat pilihan...sama ada untuk mendapatkan sesuatu dengan cara yang mudah, atau bekerja keras untuk capai, atau hanya duduk diam tanpa usaha...

Hidup kita. Pilihan kita. Kesalahan kita.

9 comments:

  1. setuju dgn sally, kekadang kita terpaksa melepas sesuatu utk masa depan..:)

    Apapun all the best buat sally, moga dipermudahkan semua apa yg diinginkan. Amin

    ReplyDelete
  2. btl lah tu...pilihan utk teruskan hidup terletak pd diri kita sendiri.bagaimana utk kite corakkan perjlnn kita...org lain hanya blh bg pendapat...ape2 pon smeoga kita semua dipermudahkan ketika membuat pilihan tsebut :-D

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum dan singgah sini dik Sally....setuju sangat...kerna terpaksa aku lepaskan demi mu sebuah kejayan...nak berjaya untuk mencapai sesuatu...pasti ada sesuatu yang terpaksa kita lepaskan....

    ReplyDelete
  4. betul tu sally, kena kuatkan diri untuk sampai ke matlamat.. :)

    mama menabung may fair untuk cik sally..

    ReplyDelete
  5. Betul2.. Kdg2 takut sangat kalau tersalah buat keputusan.. T_T

    ReplyDelete
  6. Betul,pilihan di tangan masing2 tp pilihan jika diniatkn kerana allah pasti dpt keberkatan..^^

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!