Kerana Mulut Badan Binasa.

5:03:00 PM Sally Samsaiman 22 Comments


Bertindak tu tolonglah menggunakan akal yang sihat dan hati serta jiwa yang tenang...kadang-kadang apa yang kita cakap kita tak sedar...tapi bila dah terlepas...takkan boleh nak tarik balik...boleh dimaafkan...tapi mmg takkan dilupakan...satu hari mungkin akan teringat kembali apa yang dah pernah terjadi...

Hati, memori...semua tu benda yang terlalu subjektif...selalu akan lebih teringat daripada nak lupakan...dah nama pun kenangan pahit kan...lagi la nak ingat...kenangan manis tu selalu je lupa...pelik sungguh jiwa dan raga termasuklah kepala ni...

^_________^

You Might Also Like

22 comments:

  1. sebab itu lebih baik senyap dari berkata2.. takut tercakap sesuatu yg boleh mengguris hati org lain..

    ReplyDelete
  2. betul..cik setuju sangat^^

    ReplyDelete
  3. Betul. Orang tua pun selalu cakap, kerana mulut, badan binasa.

    ReplyDelete
  4. sangat2 betul..
    sebab tu better banyak kan diam, kang banyak cakap takut tercakap benda yang menyakitkan hati pulak.. sebelum cakap pikir banyak kali.. sebelum taip pun macam tu jugak.. hihihihi...

    ReplyDelete
  5. true true true.
    sebab tu kena banyak diam and berfikir...........
    nanti oops hihi.

    ReplyDelete
  6. thanks kak sally for the reminder!!! <3

    ReplyDelete
  7. Betui bgt tu sally..kna pk byk2 kli sblm ckp apa2 kn?

    ReplyDelete
  8. #SallyTolongJanganSentap .. hehehehe. tq for remind my self too =)

    ReplyDelete
  9. true indeed sally nape lak ni.. ade kes ke bulan baru ni :)

    ReplyDelete
  10. terlajak perhu blh diundur , terlajak kata ... telan air liur . heee

    ReplyDelete
  11. Sangat betul Sally. Luka dibadan boleh dibalut, luka dihati...NO WAY

    ReplyDelete
  12. sejutu.. ehhh salah setuju! heheh

    ReplyDelete
  13. betul.. tak pasal2 gadoh ngan caused by our bad tongue ~

    ReplyDelete
  14. take care of our own words... once said cant delete it..

    ReplyDelete
  15. as salam....mohon share...terima kasih ya..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!