Sayur yang Sally tak suka.

4:12:00 PM Sally Samsaiman 32 Comments

tetiba..mukadimah hari Sabtu cerita pasal sayur kan..hahaha...dapat idea ni masa tgh makan lontong pagi tadi...dalam lontong tu semuanya sayur...semua sally makan kecuali satu...terung...


Sally pun tak tau kenapa sally tak suka terung...mungkin selalu orang masak dia lembik kot...sebab tu la sally tak suka rasanya....


Petola...yang ni lagi satu hal...entah kenapa sally tak makan dia..tapi kalau yang masak sup sekali dengan suhun tu...sally makan la sikit...


Jantung pisang...yang ni sally tak makan sebab angin..hahaha...


Peria...sally tak suka sebab first time rasa dulu mmg pahit...terus fobia even dia elok untuk darah tinggi kan...hehehehe.....


Kacang pis ni sally pantang kalau orang masak...kalau makan yg macam snek tu takde masalah...mmg sally telan je...kalau masak macam dalam nasi goreng tu mmg sally tak makan...sebab dia lembik kot...lagipun sally tak suka macam kalau benda yg kita selalu makan cara lain dibuat masakan....sama macam buah yang kita makan pastu orang masak macam contohnya pisang, belimbing buluh...semunya la yg buah orang jadikan masakan...

Korang ada sayur yang korang tak makan..?

You Might Also Like

32 comments:

  1. petola dangan peria memang tak mkaan.yang lain makan,,enak gak sally..hihi...jantung pisang kalau masak dengan santan..wah....beres habis..hee..lama tak jenjalan sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...entah la eda...sally yg atas ni mmg tak kena dengan selera :P

      Delete
  2. kacang pis and jantung pisang tu sedap! jantung pisang nuna suka rebus! siyess memang geram tengok lepas dia rebus! kacang pis tu sedap buat sayur campur, tom yam, nasi paprik ke!! arhhhh dappnyerr.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahaha...camtu tak boleh geng la kita nuna.. :P

      Delete
  3. saya mmng tak suka sayur langsung. kalau makan pun, carrot dgn kobis je :p

    ReplyDelete
  4. Suka terung! ;D hee.. Peria tak reti.. ^_^

    ReplyDelete
  5. Jantung pisang I also dun eat. Hehe!

    ReplyDelete
  6. Saya tak suka sayur yang lembik2 and yang ada lendir. Tak lalu. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama dengan kak sally...tapi kalau bendi kak sally suka :)

      Delete
  7. wah i like terung masak pajeri sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ibu sally dia suka masak sambal kering terung :)

      Delete
  8. Samalah kita! Saya pun tak makan semua sayur kat atas tu. Tak suka :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok, banyak persamaan kita..hehehehe :D

      Delete
  9. Munirah semua sayur tak makan. hehe

    ReplyDelete
  10. Sally....cik memula pon tak suka makan peria..tapi bila dah rendam dengan air garam hilang dah pahit...skrang jadi sayur kegemaran cik dah...dan terung tu pulak sodap masak pedas tu...goreng dulu supaya tak lembik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi sally tak suka bila dia lembik la Cik.. Hehehe

      Delete
  11. akak pun tak suka makan terung..tapi kalau terung masak sambal akak makan..petola pun makan ikut cara masak...jantung pisang...erm makan kalau kena cara masak...peria..klu yg dah tak pahit akak makan.klu yg kacang peas...mmg makan..sedap tu..hihiihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Tak boleh geng la kita gini kak..hikhik :)

      Delete
  12. Ohh , ramai jugak kawan saya tak suka buah yang dimasak gulai . Saya pulak just makan sayur kobis/salad itupun sebab makan burger . Selain tu, tak . Saya memang seorang yang tak suka makan sayur . Sebab tu tinggi pun tak naik-naik . HUHU .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...so, dorang boleh geng dengan akak laa...ngee~

      Delete
  13. fae x suka eat all EXCEPT peria hehe fae suka mam peria :D

    sayur fae palingggg tak suka makan is terung..

    ReplyDelete
  14. Nak jadi cerita, saya pon tak boleh makan terung... dia ada rasa semacam lepas makan... macam lepas makan sayur keladi... tapi ada sekali tu, masa dok rumah bujang, hari tu tak ada apa nak makan, tengok dalam peti ais ada terung saja... tiba-tiba housemate ambil terung tu dia buat goreng... macamana dah tak ingat, tapi ada campur santan, belacan sikit... yang ingatlah... dia punya bau... dah macam daging bakar... so kami makan nasi kosong dengan terung goreng ni saja... tapi dia punya rasa ya allah sedap ...dah tak macam terung... lepas hari tu saya start boleh makan terung, tapi tengok jenis masak.. hanya pajeri dan goreng saja... hahahaha masak jenis lain tak boleh... :D

    ReplyDelete
  15. Peria org kata baik utk darah & kesihatan badan.. tp saya pun tak suka huhu.. :D

    ReplyDelete
  16. akak semua makan.. dulu tak makan juga peria, satu hari tu mak akak masak peria masak taucu, memang sedap.. terung pula akak makan kalau masak pajeri terung je..

    ReplyDelete
  17. petola je lya tak mkn..peria tu elok utk kesihatan tu sally :D..lya suka

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!