Dugaan itu bukan derita yang berpanjangan.

10:56:00 AM Sally Samsaiman 10 Comments

Kadang-kadang dalam hidup ni kita akan diuji...sampai satu tahap kita rasa macam...Ya Allah...aku dah tak mampu...kita berdoa kepada Allah supaya permudahkan segala urusan...semua benda akan bermula dengan kekusutan sebelum Allah bantu dengan penyelesaian yang akhirnya buat kita tersenyum lega....


Minggu lepas dan minggu sebelumnya merupakan minggu yang mencabar bagi sally..terlalu banyak dugaan yang datang secara bertimpa...sampai ada masanya yang sally rasa macam nak putus asa...tapi tak jadi sebab terlalu ramai yang menyokong sally daripada jatuh, ramai yang menarik tangan sally untuk bangkit kembali..mereka sentiasa memberikan kata-kata semangat supaya sally tenang dan cuba kurang memikirkan masalah tersebut dan cuba "hidup"...

Tak dinafikan..bila emosi kita berada dalam keadaan yang kusut...mmg senang syaitan nak dekat dan cuba buat kita menjauh daripada mencari Allah sebagai tempat meluah perasaan...tapi betul...semakin dekat kita dengan Allah, kita akan sentiasa positif dan juga secara perlahan-lahan akan dapat jalan penyelesaian kepada masalah yang datang...

Special dedication to kak +Farah Waheda Wahid , +Ainim Suju for being my "expression box"...Friendship is something you can't measure by time...they will not always be there but they will always there when you need them too...

dan untuk semua yang tak henti-henti bertanya kan khabar Sally....semoga kalian sentiasa berada dibawah rahmat Allah SWT...hanya Allah yang mampu membalas segala ingatan dan doa kalian...


I need a rest...

You Might Also Like

10 comments:

  1. kita derita hari nie tak semestinya kan berpanjangan..kita kena bangkit kena sabar tempuhi dugaan ini biar pun sesukar mana..insyallah Allah sentiasa ada membantu

    ReplyDelete
  2. Be strong ye Sally... even akak dh banyak ketinggalan cerita :)

    ReplyDelete
  3. i love you sally, always i love you... we love you..and always be there for you...uhukss tetiba terover tacing and jiwang pulak kat sini..bha ha ha... *_^

    ReplyDelete
  4. betul sally, sometime rasa putus asa jugak, setan ni cepatlah datang mengacau kan. moga kita semua di lindungi allah swt jua.

    ReplyDelete
  5. be strong kak sally... tetiba rasa nak nangis sebab this lately pun rasa macam tu.. huhu..

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum sally, kuatkan semangat. jangan murah putus asa dengan dugaan dan cabaran yang mendatang...

    ReplyDelete
  7. in sha Allah dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  8. sabar kak sally :) <3333 love u more!!

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!