Slot Mutiara Hati TV9 | Taxi (Ending)


Kesudahan cerita Taxi kat TV9 tu..? Ish! korang ni tak meyempat tau...hehehehe...actually tau je...tapi tgh fikir...nak bagi tau ke tak nak....hahahaha...nak tau ke tak...? okay la...tapi yang ni bukan kesudahan tau....ni permulaan kepada season 2...tapi atleast korang ada idea la sikit kan last dia jadi apa kan...? yang untuk season 1 boleh baca kat SINI...

TAXIseason1.jpg

Rhena menikah dengan Rafky tepat di hari Kevin menikah dengan Siska (watak baru). Baru sehari menikah, Rafky terkena musibah tertimpa reruntuhan gedung, Rhena berusaha menyelamatkan. Rafky selamat, tapi Rhena koma. Selama dirinya koma, Rhena bermimpi Rafky terpaksa menikah dengan Ajeng demi memastikan ada orang menjaga Taxi. Dalam mimpi itu Rhena melihat pula Rafky ternyata anak kandung Gunawan dan Nadine (parents Kevin). Bila Rhena bangun dari koma, dia memberitahu mimpinya itu, takde pun orang mempercayai ceritanya.
Namun satu demi satu mimpi Rhena benar-benar terjadi. Rafky mulai mempercayai Rhena ketika mimpi Rhena tentang Taxi yang diculik Kevin, benar-benar terjadi. Taxi hilang. Sebenarnya semua kerana Rosa dan Siska (watak jahat) yang bersekongkol hendak menghancurkan Rafky. Dorang takut harta Gunawan akan jatuh kat tangan Rafky sebab Rafky sebenarnya anak dorang bukan Kevin...tapi untuk selamat dorang buat macam Kevin la yang jahat...
Rafky dan Rhena berhasil menemukan Taxi. Rafky ingat semuanya adalah kerana Kevin yang upah orang lain untuk menculik Taxi.
Sebenarnya ketika kejadian penculikan, Jeffry (lelaki yang minat kat Ajeng) yang berusaha membantu Kevin melihat Rosa sebagai perempuan yang hendak menculik Taxi. Jeffry tahu Kevin hendak menyelamatkan Taxi. Namun Jeffry, saksiutama ini malah mendapat luka serius. Jeffry kehilangan memori jangka pendek. Jeffry kadang normal dan kadang langsung tak ingat apa-apa..
Keadaan Jeffry yang camtu menyebabkan Kevin tak dapat nak buktikan yang dia tak salah...at the same time dia sebenarnya takut yang ayah dia akan tau Rafky tu sebenarnya anak kandung bukan Kevin...Rafky dan Rhena terus berusaha cuba untuk cari tau sape yang sebenarnya culik Taxi tapi macam biasa la...nak panjangkan cerita....mesti la Rosa dan Siska banyak cara nak halang kan..?
Okay...tu je la yang boleh sally kongsikan dengan korang...actually pun sally Google je...hahahaha...bukan sally dah tengok cerita ni in advance tau....Sally just kongsi je...mana la tau kot ada yang tak sabar nak tau apa jadi kan...?

Post a Comment

11 Comments

  1. tak pernah tengok langsung tapii ada tertengok iklan dia... ^_^ ... sally cer baca entri pertama hari ni... muahahaaa... nama aunty Sally terpahat tu... :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...tengok iklan pun boleh...no problem! :P

      Delete
  2. Kalau kak Farah pernah tengok iklan, kita iklan pun tak pernah tengok..ihihih

    ReplyDelete
  3. wahh nampak menarik cerita ini , jarang tengok tv..

    ReplyDelete
  4. Ada tgk sekejap,pstu tak tgk da.memang mengikuti ye slot ni:D

    ReplyDelete
  5. citer indon, kalau rating tinggi mesti panjang berjela lepas tu, macam citer bawang putih bawang merah dulu kan...

    ReplyDelete
  6. tidak melayan cerita dari seberang itu.
    fullstop.
    :(

    ReplyDelete
  7. akka tak pernah ikut cerita ini sally.. bagus sally buat review.. :D

    ReplyDelete
  8. ika ada tengok ni sekali je masa bila entah..lama juga dah rasanya...minggu2 lepas punya kut...masa ada perempuan ni hilang anak dalam taxi kalau tak silap scene dia hohoh...

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite and hopefully, all the information is useful to you and don't forget to come again! Much love!