Pancake.

9:46:00 AM Sally Samsaiman 25 Comments

Lepas g makan kat Paddington House of Pancakes, Ampang Point ahad lepas terus terfikir...

"kan senang je buat pancakes...kenapa la susah payah makan kat kedai...?"

hehehe...tu monolog dalaman jela...lagipun dah selamat dalam perut dah...sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya...gitu la kekdahnya...hahaha....

Lepas tu mula la cari satu-satu resepi pancakes yang senang dan terjumpa yang ni...resepi dia guna 2 barang je...dan yang penting takde guna tepung...haaa..? pelik kan..? ke tak..??

PANCAKES SUPER SIMPLE
1 ripe of banana (Pisang masak)
2 whole eggs (Telur)

Cara dia...hancurkan pisang tu macam nak buat cekodok, pastu pecahkan telur...gaul sampai sebati dan masak atas non stick pan...letak la mentega ataupun minyak kelapa sikit supaya tak melekat dekat pan tu...even non stick pan pon kadang melekat jugak...hehehe....

Setiap bahagian tu masak dalam 20-30 saat pastu terbalikkan...kalau hebat jangan pakai sudip...flip in the air...tu kalau hebat la...kalau agak tak yakin tu mohon jangan buat...hihihi...untuk senang flip...buat kecik-kecik je...jangan lebar sangat...

Senang je kan..? per serving  kurang daripada 250 kalori dan hampir 14g protein!

Mudah je kan..? Nanti boleh la try...hehehe...

Google's

You Might Also Like

25 comments:

  1. Alaaaa nape gambar makanannnnnn! Y____Y.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aigooo~ kalau sally letak gmbar Yonghwa jap lagi pelik pulak -_-'

      Delete
  2. laparnya..mudah je nak membuatnya ye sally :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asha bole belajar...nanti bole buat utk future hubby..hehe

      Delete
  3. apa kata sally tolong buatkan untuk kita? hihihi

    ReplyDelete
  4. Woww.. perfect.. sungguh menyelerakan.. :)

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Bole je..tp camne nak kasi...? hehe...

      Delete
    2. bole...duit postage aisya bayar..? hikhik :D

      Delete
    3. on. cuma tak jamin lah sampai nanti macam mana rupanya. hahahaha!

      Delete
  6. akk kalau buat penkek kat umah pakai yg segera je...dasar pemalas...hhaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..janji perut kenyang kak..hahaha...

      Delete
  7. Replies
    1. bukan rasa-rasa pisang...mmg pisang pun..hehehe

      Delete
  8. sally dah buat nanti kirim la sikit kat akak.. mesti sedap.. :D

    ReplyDelete
  9. ika selalu juga buat ni sally :) memang sedap!!! rasa mcm lg puas kalau kita buat sendri dr makan yg kat luar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius buat sendiri jadi...? sally tak pernah try pun lagi sbnrnya..hehehe...kalau ika dah jadi tu sedap la gamaknya kan...???

      Delete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!